Gamla arbetskamrater

... har bjudit mig på en underbar middag
Vi gick på en av de lokala krogarna som jag faktiskt inte har besökt å matens vägnar på flera år
Däremot har de slunkit ner en och annan öl där!
Nä så här var det.
Det började med en Mojito hemma hos en av dessa fantastiska kvinnor. Hon har besökt Kuba under ett par veckor i maj och inspirerad av sin resa fick vi en Mojita och sedan prov på en 3- årig och en 5-årig rom. MMmmmm

Sedan mat vitlöksbröd, chipotleglacerad oxfilé med idahopotatisoch olivbearnais! Mycket gott

Sedan fortsatte vi hem hos vår yngsta väninna för kaffe, avec och efterrätt.
Jag säger bara åkerbärssylt och vildhallon!!!

Eftersom vi numera träffas enbart en gång / år blir det lite tillbaka blickar från den tid vi jobbade tillsammans.
Jag blev påmind om ett av mina bus som jag fortfarande tycker är hiskeligt roligt


Det här hände för ca10 år sen.
Inom förvaltningen där jag jobbar är det nedskärningar då och då.
Under hösten hade jag meddelat personalen att vi hade en del nedskärningar att vänta kommande budgetår.
Efter julledigheten samlades all personal för planering och jag delade ut almanackor till alla.
Fjolårets almanackor !!!!

Med allvarlig min meddelade jag att eftersom förvaltningens ekonomi såg ut som den gjorde så skulle vi använda fjoårets almanacka även detta år.

 Så om alla var snälla och slå upp sidan med första veckan på året så kunde vi ändra datumet så att det blev rätt.
Var uppmärksam på att det är skottår i år när ni kommer till februari förkunnade jag allvarligt

Jag lovar att Dramaten hade anställt mig på stuberten.

Personalen (ca 20 pers.) tittade i almnackan och på mig och det blev väldans tyst i rummet.

Tyst, tyst och tyst.
Tills en förkunnade. Det här är jä...a inte sant. Jag vägrar!
Då hade jag inte hjärta att hålla mig längre.
 Å som vi skrattade.

Vi hade kul på jobbet . Det var mycket skratt och bus. Hoppas att de har lika roligt fortfarande.

---------------------------------------------------------------------------

Litzi ska på utställning på söndag.
jag kom ut till stugan torsdagkväll och möttes av en vit hund med bruna tecken och en svart grå hund!
Molle ren och Litzi skitig.
Ja,ja tänkte jag det blir nog bra när hon har torkat. Då brukar ju skiten ramla av henne.
Det var bara det att hon var torr!!

Så istället för att mysa och vila hela lördagen blir det kraftig rengöring av vovve.

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback