Molle

Molle har varit hem på besök och träning. Han är otroligt träningstaggad. Fria följet  var en säker tia idag, ja kanske till och med en elva!!!
Fullkomlig fokus på mig, följde varenda liten vink.
Vi har tränat apportering. Det gick ganska bra.
Rutan har vi börjat med och där är jag så osäker själv så det blir att ta hjälp av någon vänlig själ som  ställer upp.
Idag var han för ivrig för att jobba med fjärrdirigering så istället började vi med skall träning...


Molle har väl aldrig riktigt tyckt om att åka bil.
När han flyttade hem hos oss var det bilen som var det tristaste som fanns och öppnade jag bilörren så såg man ett streckliknande pälsdjur försvinna bort.

Idag är han visserligen inte överförjust när han ska in i bilen dock hoppar han snällt in och ut på kommando.
Han har aldrig och jag menar aldrig, hoppat in i bilen bara för att.

Tills idag!

Litzi pitzi var i bilen och jag släppte ut Molle för att sätta in honom i bilen och sedan ta ut Litzi.

Han var fullkomligt galen hoppade upp i bilen och försökte ta sig in hos henne.

image97

puss puss.
Efter det pussandet så tryckte han sig mellan buren och bilen för att få en chans att komma till den eftertraktade baken på Litzi.
Gissa om han såg  rolig ut när han helt plötligt befann sig i baksätet i stället!?
Han blev alldeles tyst.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Yvonne& Totti & Dino

Om du vill se hur jag har startat min ruta träning har jag en film på hemsidan. Kan ev behövas en förklaring till hur jag har tänkt i upplägget, men man ser en del i alla fall.

Postat av: Monkan

Tack Yvonne jag ska kolla inden direkt.

2007-08-09 @ 14:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback