Vardagen

...har anlänt!

Jag vill inte vara med! Jag har hellre semester lite till.

Sambon den stackarn har ryggskott och är väl ankrad i sängen. Inte kul alls.

Idag har träningen startat på allvar!
Molle har jobbat med rutan , fjärrdirigering och apportering.
Vilken kille han är!
Idag har han gjort en apportering som var klockren (sen att 3 andra var skit spelar ingen roll)
Rutan kämpar vi på med.
Jag glömde konerna hemma i garaget så istället för de snygga oranga använde jag ett paraply, en stor skål, en jacka och en väska att placera ut.
Nu springer han rakt in i rutan, tar godiset och börjar söka efter mer, aj,aj,aj.
Dags för steg två
Rutan, inget godis där ,nej i mattes hand när jag står. jaha okey.
Två gånger och han börjar fatta

Efter det fick Molle vila och det blev dags för Lilla Sessan
 Åå vad gör hon?!?
Jag börjar med linförighet och hon följer med  i vändningar och svängar mycket bra. utan koppel ,lika bra
Inkallning från sittande.
Hon sitter kvar till kommandot Litzi hit kommer.
Vad har hänt????
Jag fattar ingenting!!
Någon måste ha tjuvtränat med henne!
Jippii vad kul.


Tjingeling

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

Jag är så stolt över dej Monica. Du har en så underbar hand med hundar. Det märktes så tydligt när du visade Intensa i Sjulnäs.Jag bara älskar dej
Hälsa sjuka maken
Kram
Pia

Postat av: Monkan

Pia: Tack. Jag blir rörd.....

2007-08-21 @ 09:06:47
Postat av: Tessan

ja jag ser ju att vi måste komma igång med Primo...för honom är det tyvärr inget som "tjuvtränat" ;)
Kramis!

2007-08-21 @ 12:14:18
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Monkan

Tessan: Jag tycker det verkar som Du och vovvarna tränar på en massa saker!

2007-08-21 @ 17:13:17
Postat av: Tessan

Ja men det är ingen konstruktiv träning ;) Vi gör lite små saker en hit och en dit...Söket är väl det jag tycker Primo och jag ska satsa på...men lydnaden måste ju in och jag tycker ju det är sååå tråkigt...eller jag är inte så duktig på det...men en kompis och jag ska börja träna ihop lite mer "organiserat"...det blir så mycket kaffe och prat annars;)

2007-08-22 @ 14:10:14
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback