lördag 24 februari

Tänk att ligga i sänhgen , dricka kaffe och lösa melodikrysset kan kännas som en extrabonus? Ja, med tanke på att sömnen inte varit alltför god under natten så är det kanske inte så konstigt. Jag kan dra mig till minnes hur det var när barnen var pyttisar och vaknade flera gånger / natt för att äta. Småvalpar behöver inte äta om nätterna, som tur är, nej det är behov av närhet och värme som dom söker. Det är betydligt enklare att lägga handen i korgen som står bredvid sängen så att hon nosar på den och snabbt somnar om.
Jag vet att jag hade tänkt prova ha henne i en bur under natten! Jag tyckte det lät så fiffigt när min uppfödare berättade om det. Nä, funkar inte.
Jo, säkert för hunden men inte för mig.
Det är en tuff tjej som flyttat hem till oss. det tog henne ca 5 sek att forcera kompostgallret för att nå friheten på andra sidan. Fram med stolar mot gallret , nu skulle hon inte klara det! jaja, Jag kom efter 5 minuter och vem möter inte i hallen med en glatt viftande svans, Litzie förståss.

För  Molle har det lugnat ner sig och han har anpassat sin lek så det passar henne. Vilken kille han är!
Idag på vår skogspromenad träffade vi vår valpkursinstruktör och vi pratde en massa hund förståss. Hon avslutade med att säga  -Åh så fin han är och jag blev alldeles varm i hjärtat. Det är roligt när en utomstående ser det fina i min hund och dessutom säger det.
Svärmorfamiljen har varit på besök. I den ingår en mysig dvärgschnauzer kille som är Molles favvokompis. Dom leker,leker och leker. Det är ingen annan hund som han leker så bra med som den.

Dags för middag och ikväll blir det bubbel både i glas och kar. Vi ska fira vårt spa som dagen till ära har fått en kristallkrona i taket.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Tessan

Halloj!
Hade ju ingen aning att du bloggade du med!
Jo projekt klapphund är något vi startat upp genom vår förening frittfölj. Vi har ett demensboende vi åker till 1 gång i månaden, men en så länge är det bara 3:e gången och Acke har varit med från start! Vi har nu börjat få in flera hundar som vi kan använda (måste ju vara lugna och pålitliga sådana)
Det därmed bur/kompost galler gav jag oxå upp i natt! Han sover i badrummet som blivit hans favvoplats...
Skicka bilder...

Postat av: Monkan

Du vet blog är nåt nytt mig. Det kommer bilder jag lovar.

2007-02-25 @ 23:08:15
Postat av: Therez

GRATTIS!!!
Till den fina 7:e placeringen på SLRK:s lista årets lydnads resultat!!
Kramar Therez,Alfons,Elza

2007-03-18 @ 15:39:18
URL: http://lagottoalfons.elza.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback