Delägarskap

Japp, nu är jag delägare i en trimmaskin vid namn Moser W 45 och från och med nu så sker nedrakning av de små och stora krullisarna i eget "klipprum".
I mitt fall är det i vårt dubbelgarage.
Tillsammans med sambons uppfinningar (som för tillfället är en vassklippningsmaskin) trängs klippbord,spegel skruvdragare, saxar, ullkardor,gräsklippare, vattendunkar ja helt enkelt sånt som finns i ett garage.

I och för sig är väl inte hundtrimpryttlar så vanliga i garage förståss men....

Hur som helst så har Litzi och vacker Bella blivit av med alla sina lockar .
Efter ett antal timmar med den nyinköpta maskinen var vi väldans nöjda både med maskinen och oss själva.
Framförallt var hundarna ooootrroooligt duktiga.

Ni vet första gången man gör något har det en tendens att ta en väldans lång tid.

Syskonparet Annzo och Molle får allt vänta på att bli "fina".

Det blir nästan en ny ras när de är nedklippta på kroppen och huvudet har kvar alla vackra lockar.
Italienska nakenhundar med vattenskalle, syns säkrast när utställningssäsongen är  över!

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ha ha ha!! Den var bra, vill se en bild på denna "nya" ras!
Förövrigt har jag oxå en moser W45 och är supernöjd!

Postat av: Monkan

Tessan det kommer bilder. Jag har bara lite svårt att hålla up armarna idag.

2007-07-12 @ 12:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback