Debutresa

Japp, nu är väskorna packade och bilen lastad med burar,vatten,mat, saxar,stolar och utställningstält.
Vi är klara för resan de 29 milen till SKK utställningen där Litzi ska göra sin debut.

Den här gången åker vi med "proffsen" Vi ska till och med ha buren i ett utställningstält.! Det ni.

Jag kan lätt medge att för ett antal år sen tyckte jag att det var lite fånigt med tältandet för en dag.
Inte så att jag hade så stor aning om nånting när det gällde utställning nä, jag visste ingenting!

När jag köpte Molle och hans uppfödare försökte peppa mig till att  "ställa" på inoff. tönkte jag  ja,ja det där kan nån annan hålla på med.
Min hund ska bara gå i skogen, komma när jag ropar och vara trevlig.............
2 valpkurser, 1 tävlingslydnadskurs, 1 handlerkurs, 4 Lkl1tävlingar, 1 klippkurs, 1viltspårskurs 1 MH, 4 utställningar och framförallt massor med träningstimmar inser jag att jag är nog ingen som bara ska gå i skogen och ha trevligt.

Nu drar jag och prinsessan iväg på ringdebut. Det pirrar i magen.........av glädje

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Tessan

LYCKA TILL!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback