Sjönöd?

Ja , hjärtat har klappat lite extra fort i alla fall.
Under en behövlig svalkande badtur fastnade Litzi i ett rep som fanns på botten
och det tog en liten stund innan jag försod att hon inte kom sig någonstans.

Den lilla stackaren simmade och simmade utan att närma sig land nämnvärt.
Jag passade till och med på att ta kort på henne medan hon kämpade på!!!!!!!!!!

image42

När jag insåg hur det stod till så  åkte kläderna av i ett  huj och jag vadade ut  till den
kämpande tjejen.

När jag lyfte upp henne var repet lindat runt frambenet två varv och runt
ena bakbenet ett varv.
Det var bara linda upp och för Litzi fortsätta vattenleken.

Nu var det så att jag hade ett par fina vita spetstrosor på mig och alla vet ju hur mycket
fina vita spetsunderkläder skyddar mot "insyn"
Jag stod ett tag i vattnet och tänkte att människorna på gångvägen skulle passera så
jag kunde smyga mig upp lite "osynligt".

Nä, det tycktes aldrig bli färre så ....
Ja, det var säkert någon som funderade om nakenbadet förflyttats från Pite havsbad till Statsfjärden!

image43

Pinnar är kul att hämta.

image44

En mer erfaren vattenapportör.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Tessan

Åh fy så otäckt!! just detta är min mardröm att något sådant ska hända...mycket därför jag alltid hade flytväst på Acke förra året( just som beskrivs i senaste hundsport)Må gott och klappa om "lilltjejen" lite extra från brorsan!

Postat av: Monkan

Mardröm är ordet. Hon blev inte rädd i alla fall så det är bra

2007-06-11 @ 10:04:56
Postat av: Therez

Jag förstår hur rädd du blev!
Alfons fastnade i ett fiskedrag i dag när barnen
fiskade men som tur var lyckades han skaka loss det när han kom in till land men jag hann ut med skor och allt i vattnet .
Det blir nog inget bad nästa gång när barnen fiskar!
kramar // Therez,Alfons,Elza

2007-06-11 @ 21:19:49
URL: http://lagottoalfons.elza.dinstudio.se
Postat av: Lena

Men usch, sådana där gånger är det som om hjärtat stannar när man inser att något är riktigt fel - och när man inte förstått det med en gång.
Tur att det gick bra.

2007-06-18 @ 13:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback