Lkl 1

195484-16

Ha. Jag är stum, så det är bra attt jag har ett tangentbord att använda. Jag surfade in på SLRK's webbsida (Svenska lagotto romagnolo klubben) och läste dagordningen för årsmötet fortsatte in på årsbästa gick igenom bästa tik, bäste hane,( Litzi's pappa Gillenias Leon är 2:e bäste hane)  o.s.v och kom så småningom till Bäste lydnadshund 2006. Jag skummar igenom för att se vad hund nr 10 hade för procent och tänker, Ja nära var vi att hamna på 10 i topp listan.oops där står det  nr 7 High Score Armani  72,16%  av max poäng.det är ju min hund Jippi  vad glad jag blir.
Bilden är från vår 2:a tävling i Luleå och det ni ser är ställande under gång. Fotograf ärTito's husse, Förlåt jag kommer inte ihåg ditt namn.
Nu blir det nya tag med träning och tävling.
Litzi och jag har bråkat idag. Hon tyckte inte om att bli klippt så hon protesterde högljutt och sprattlade som en fisk för att komma undan.Jjag var nästan nära att ge upp, då hips vips sätter hon sig och sitter hela tiden utan en enda protest. Belöningen blev stor, många godisar och kramar. Koppelträningens andra dag har även den fungerat fantastiskt bra . Hon tuggade väl bara sisådär 20 gånger på kopplet mot förra gångens hundra men framförallt följde hon med mig utan protester.
Dottern och jag har övningskört idag, ja hon har kört och jag har övningsåkt. Mina dagars upphovs blommor behövde en skvätt vatten så det blev en alldeles lagom biltur för mig att övningsåka. Kul tycker jag det är  nu .....Första gångerna var det lite pirrigt men nu är det ok och jag kan lätt vänja mig vid att bli skjutsad, inga problem.
Sambon är på Hamburger Börs och njuter av nåt trevligt som jag inte vet vad och jag är väldigt glad att jag får vara hemma.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

Jättegrattis till Molles placering. Du har en så go pojke. Pussa på honom och Litzi och kram till er tvåbenta. Vi har fått valpar i dag. 2+4. Jisses vad flickor det blir.
Pia

Postat av: Giggis Husse

Hej. Jätteroligt. Gick in igårkväll för att se nyheten. Förtst nu på morgonen ser vi placeringen. Bra jobbat av er båda. Så vi är nog nästan lika stolta som du. Och jag har ju offrat en sko på Molle, troligtvis blir det väl högerskon på Litzy eller vad tror du?

2007-03-16 @ 07:52:51
Postat av: ulrika Jönsson

Jättegrattis till den fina placeringen! Kul att det går så bra för norrlandshundar! x:ra roligt att en av Eriks bilder kom med, skall berätta det för honom då han kommer hem från sin jakt och skotertur i Gällivarefjällen.

2007-03-16 @ 18:36:59
Postat av: Monkan

Pia; Tack och grattis själv till de små liven. Litzi är såååååå fin och kul. dessutom bra på att hoppa!! Hon blir nog en bra smörgåstjuv.
kramar

Giggis husse: ja det där med skor har hon inte provat ännu så det är bra att du är beredd på att satsa din:) Vi längtar efter er.

Ulrika:Tack Det är väl dags för dig och Tito snart eller hur? Tacka Erik så mycket för bilden

2007-03-16 @ 23:25:25
Postat av: AnnSofie

Stort grattis till din & Molle's fina placering på lydnadslistan! Hatten av för er båda, ni är såå duktiga. Nu tar vi nya tag inför kommande säsongs äventyr (du kanske måste ge mig en spark i baken, så att vi också vaknar ur dvalan..;) Många kramar från stolta uppfödare /AnnSofie & Co

2007-03-17 @ 07:37:42
URL: http://www.kennelhighscore.com
Postat av: MonkanMonkan

AnnSofie: tack för det. Vi satsar på att komma upp i din och Lars nivå.

2007-03-19 @ 15:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback