Molle och Litzi

Molle och Litzi

idag har det varit en dag full av aktivitet för vår lilla tjej. lite finputsning av pälsen. Jag ska erkänna att hon ser inte direkt snygg ut. Det är saxens fel!Den tuggar sig igenom pälsen. Den lilla är inte lika bedårande söt längre. Det måste bli en ny sax!
På bilden leker hundarna någon sorts attack lek. Den ene ligger ner och den andre rusar runt som ett tok tills den till slut hoppar på den liggande. Då är de dens tur att springa runt som ett tok för att till slut anfalla! Det ser kul ut och jag får verkligen skratta gott..
Aproå gottt skratt så var det nog det mina grannar fick i morse . Jag var ute med vovvarna i morgonrock, gamla skor som är mycket halkiga och av någon outgrundlig anledning skinnhandskar.
Mot vår granne på baksidan är det en liten mur, alltså vår tomt är högre upp än deras ca.70 cm. Jag tog hundarna på baksidan för att jag gick ut i bara morronrock och skinnhandskar??? Tror ni inte att den lilla råttan hoppar ner på grannens tomt och när hon upptäckte att hon inte kom upp satte hon igång och skrika som en liten gris.Eftersom de regnade igår kväll och sedan frös på var det "lätt" halt när jag försökte ta mig fram till muren.
Jag övervägde två alternativ  att hoppa ner och lyfta upp hunden eller att locka henne till nästa granne ( där muren blir lägre) Tanken på att strutta runt kvarteret i morgonrock kändes inte ett dugg lockande  därför valde jag alternativ ett.
Hoppade graciöst ner och fick snabbt upp hunden på vår tomt. Därefter var tanken att lika graciöst ta mig tillbaka på upp på muren.Icke , för halt en fot gick bra men när jag försökte få upp den andra så gled den bara iväg och jag var tillbaka på ruta ett. Vig som ett kylskåp är en bra beskrivning. Grannarna satte säkert kaffet i halsen när de såg synen av en morgonrocksprydd kvinna med skinnhandskar som kravlade sig upp på alla fyra med skorna fulla med snö och morgonrocken allt annat än stängd!
Ja livet har många överaskningar att bjuda på.

Kommentarer
Postat av: pia warnhagpia warnhag

Ja du, du är lika ckick som jag i morgonrock. Mina grannar och fler därtill skrattade gott när jag låg på att fyra och assisterade en oväntad parning i hällande ösregn. Cykelvägen går alldeles utanför vårat staket. Det var MÅNGA som skrattade. Tänk vad dessa Lagotto kan ställa till. Ha det så gott
Kram
Pia

Postat av: Tessan

Härligt, nu fick jag mig ett gott skratt!!
Jag riktigt ser dig framför mig i din "utstyrsel" halkandes omkring...
Kramis
/ Tessan!

2007-03-17 @ 22:07:57
Postat av: Ulrika Jönsson

Tänk att vi hundägare kan roa grannarna så mycket... Måste erkänna att efter lite lagottojakt i grannkvarteret i morgonrock väljer jag att alltid ta kopplet på då jag morgonkissar Tito och hämtar tidningen (alltid iklädd morgonrock). Vår lilla tomt är inte inhägnad och det är mer än en gång som han retats med oss och tagit extralovar över granntomterna så jag har slutat roa mina grannar med morgonrocks springandet, vad skall de nu prata om?

2007-03-18 @ 08:12:56
Postat av: Monkan

Pia: Ja du det låter som en syn för gudarna och grannarna.Vi kanske ska göra en "händelser i en morgonrock" Kram
Tessan: JA det är roligt att roa, i alla fall efteråt.....
Ulrika: Det är nog dags att följa ditt exempel. Vi (jag)har nu beslutat att det blir ett staket till sommaren

2007-03-18 @ 22:48:41
Postat av: Monkan

Pia: Ja du det låter som en syn för gudarna och grannarna.Vi kanske ska göra en "händelser i en morgonrock" Kram
Tessan: JA det är roligt att roa, i alla fall efteråt.....
Ulrika: Det är nog dags att följa ditt exempel. Vi (jag)har nu beslutat att det blir ett staket till sommaren

2007-03-18 @ 22:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback