Tjejdag

Idag har vi haft en fantastisk "tjejdag". När jag kom hem från jobbet stod skotrarna framkörda, tankade och klara, ryggsäcken var packad med både korv och mackajärnsmackor. Idag kom vi till och med ihåg att lägga järnen i packlådan. Inte min frötjänst utan tjejernas! Vädret var det allra bästa -5, strålande sol  och nästan ingen vind. Vi styrde mot stugan och idag var det lite färre människor ute på isen. Väl framme gjorde vi upp eld och värmde  årets första varma mackor  och de smakade gudomligt! Mitt i allt dettta goda brast vi ut i  Sanne Nielsens bidrag i melodifestivalen     livet börjar här och nu......... och vi sjöng den igen och igen. Vilken härlig tjejdag vi  har haft. På väg tillbaka till civilisationen funderar jag i skotermullret hur det kan komma sig att jag som är sån fegis vågar fara iväg utan sambon med skoter? Jag tänker på min bästis under tonåren hon var aldrig rädd för motorer. Det var med henne jag tjuvkörde moped i skogen som 13-åring och spanade efter mc-killar. Inte så mycket för killarnas skull utan mest för att  få åka. Tack kompis för att du spillde över din orädsla för "det farliga".
Ja, som sagt en härlig fantastisk dag.
Jag hann shoppa lite också......

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

Men så underbart ni har haft det. Här regnar det så fan kan gråta. Ja, det är kanske därför?
Ha det så gott och pussa vovvarna
Kram
Pia

Postat av: Carina

Hej!
Ja, visst bjöd helgen på kalasväder!!! Våren är en underbar tid. Vi gick en långsväng i vårsolen och Loppan for fram som en - Ja, just det - Loppa =) Hon är helt galen ibland - far fram som en toka, helt utan vett och sans!

Nu måste jag verkligen komma förbi och titta på "lilltjejen" live. Jag är så himla nyfiken. Måste bara få tiden att räcka till en pite´resa också. Tid har varit en bristvara här på slutet - trots att jag precis avverkat sportlovet;o)
Ha dé bäst!
/Carina

2007-03-06 @ 00:43:27
URL: http://www.fireblaze.se
Postat av: Monkan

Pia, då har ni lyckats få honom på knä. Hur mår min älsklingsprinsessa? Dottern är ett yrväder.
Ska ta 10 v foto idag . Jag skickar sen .
Kramar

2007-03-06 @ 09:01:46
Postat av: Monkan

Carina Du är så välkommen. Molle är nog sugen på lite Loppanbus.
Hör av dig.
Monkan

2007-03-06 @ 09:04:02
Postat av: Ulrika Jönsson

Hörde att det var toppenväder här i norr i helgen! Själv var jag i Stockholm med barnen under sportlovet som var förra veckan. Tito var hemma med husse. Han missade hundcaffet himmelska hundar som var ett litet mysigt cafe där du och hunden kunde fika/äta umgås med andra hundägare. Vi köpte både hundkaka och leksaker till honom. Längtade jättemycket efter honom speciellt då en av gästerna var en söt liten lagotto dam.... Han får följa med nån gång då vi inte flyger.

2007-03-06 @ 21:01:26
URL: http://tito.hepp.nu
Postat av: Tessan

Jag blir avundsjuk!Men våren börjar komma här, men det är fruktansvärt slaskigt och skitigt.
Kramis Tessan och vovvarna!

2007-03-06 @ 21:58:29
Postat av: Monkan

Ulrika så himla festligt med hundcafé och Stockholms resa med barnen är alltid rätt. Vi kommer ju att ha strålande här uppe hela våren......

2007-03-06 @ 22:38:49
Postat av: Monkan

Tessan är det galonisar som gäller för er?

2007-03-06 @ 22:40:00
Postat av: Lena

Jag visste väl att all träning skulle ge resultat en dag, förr eller senare. Inte så lite impad, ska du tro. Fast dröjde det inte onödigt länge?;-)
Låter dessutom som om ni haft en härlig dag.

2007-03-12 @ 22:17:49
Postat av: Monkan

Lena: Länge!?*asg* Det känns som nyss så länge sen kan det inte vara eller har livet virvlat fram.

2007-03-13 @ 10:58:13
Postat av: Lena

För att använda sig av ett av dina uttryck: "Nu hade jag nog lite otur när jag tänkte". Självklart var det alldeles nyss!

2007-03-13 @ 12:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback