Födelsedag, Klippning och utställning

Ja, Det har varit nåt elände med kommunikationerna så jag har inte kunnat lägga in nåt under hela helgen.
Så nu kommer det lite gammalt.

Molle 3 år
Vi firade med sång på sängkanten och ett extra "gott" paket


image116

Lite brydd över all uppståndelse var han allt och jag hjälpte honom med paketet. Bara snörena;)

Litzi har varit hos frissan.
Att en hund som är så himla söt kan förvandlas så....

image117

Kan det vara fågel i dom också? Jag menar inte bara katt ,gasell och apa.

Ja hur som helst snygg blev hon så småning och redo för att ställas på Springerklubbens inoff.


Litzi 9 månader
image118

Ja, så blev det då dags för utställning och med ens blir allt så himla tråkigt.
Litzi trivs sååå bra i sin bur.
Jag behöver inte ens stänga igen den!

image119

Kollar bara lite.

JA hur gick det då?

BRA. Litzi blev 2:a bästa tik.
Kritiken löd: 9 mån tikvalp av utm.typ
Trevligt huvud.Korrekt bett. Bra hals. Välkroppad för åldern. Bra benstomme och vinklar.
Rör sig ngt. trångt bak och skulle önska ngt mer driv i steget från sidan. OK temperament, trevligt visad!.

Bästa tik och BIM blev Maya.
Bäste hane, BIR och BIS-2 blev Zorro
Bis -r  valpklass 2 blev Enzo
Grattis och fyrverkerier!

Nu laddar vi för Sundsvall kommande helg.
Jag tänkte inte bada Litzi , bara försöka hålla henne på "rena" ställen i skogen.
Puh det gick inte,  igår försvann hon in i den annars "rena" skogen och kom ut och luktade
S   K    I   T.


Snälla husse tog hand om henne och det blev bad i alla fall. Hon har tur ibland den lilla Snufflan

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: ulrika Jönsson

Vad han såg ut att ha det mysigt Molle!
Tito var helt slut efter lördan att vara på utställning och åka på middag hos 4 hundar som han sällan träffar tog hårt. Men han gillade komondoren, hon polskan.......

Postat av: Primo

Hej syrran så söt du är!! Matte vill oxå att jag ska kunna stå så där fint...men hon är inte riktigt hajj på hur man tränar detta! Min halvbror Kusco kommer oxå till Sundsvall ( tror jag;) )
Det där med "välkroppad" förrästen...ligger nog i släkten ;)
Nosgos från Brorsan!

2007-10-02 @ 22:17:16
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Ulrika Jönsson

LYCKA TILL I SUNDSVALL!!!! Vi håller alla tummar och klor. Då vi inte orkar åka 52 mil för att supporta lovar jag att tänka på er hela dan!

2007-10-03 @ 10:28:43
URL: http://lagottotito.blogg.se
Postat av: Monkan

Ulrika: Jag är övertygad om att din otroliga energi känns ända ner till Sundsvall.
Primo: Med såna föräldrar kan vi annat än bli välkroppade. Min matte säger att jag behöver lite mindre bredd på kroppen????Fattar inget!
Kul om jag får träffa halvbrorsan.
Kramar från "stor"syrran

2007-10-03 @ 11:40:59
Postat av: Birgitta

Men snälla Monika inte fick vi väl lära oss och klippa bort frambenen helt och hållet ;) Inte konstigt Litzie blir "lite" argsint. (blicken är obetalbar!)Lycka till i Sundsvall, håller alla tummar.

2007-10-03 @ 13:13:51
Postat av: pia warnhag

Grattis Molle, även om det är lite sent. Hoppas du tyckte om presenten. Grattis till dej också Litzie för att du var så duktig på utställningen. Nu håller vi tassarna för dej och matte i Sundsvall
Kramar från din mamma Liquerizia. Krölle kramar också

2007-10-03 @ 21:22:07
URL: http://www.tinytufts.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback