Hösten är här

Vi har tillbringat helgen på "vår" ö.
Vädret har varit odrägligt underbart. Storm roch regn.
Perfekt för att ligga inne framför brasan och läsa.

Ja åsså surströmming förståss. Det är perfekt i vilket väder som helst.

Hundarna har verkligen njutit av friheten och rullat sig i allt som varit brunt.
Ätit svamp.
Jagat änder!!! Hoppsan det kanske inte är så bra!?!
Spårat grodor.
Sovit i sofforna.

ja en underbar helg för vovvar........och människor.

Lite träning har det blivit i alla fall.

Jag la ett apellspår med 4 spårpinnar åt Molle och ett rakt spår på ca 75 m med godis och en slutpinne åt Litzi.

Det är första gången Litzi spårar med sele och lina.
Vid spårstarten var hon försiktig och bestämde sig i alla fall för att nosa runt i backen och gå framåt. Jag glömde bort att hålla mun och berömde henne lite för mycket. resultatet blev att hon kollade på mig och funderade vad jag var så entusiastisk för.
När hon hittade första godisen berömde jag och lekte lite och sen på spåret igen var jag tyst och lät henne jobba själv.
Vilken tjej. Lugnt och metodiskt spårade hon mycket noggrant  fram till slutpinnen som hon tog upp!!!!!
Jippi

Molle var ivrig att komma iväg och jag hade bestämt att idag skulle vi ta det lugn och koncentrera oss på pinnarna.
Molle tog spåret direkt och satt iväg som en tok men nähädå. jag höll i och földe med i min takt.
Jag hade lagt godis under pinnarna och när han markerade dem var det dags att leka.
Han tyckte inte det var särskilt kul första och andra pinnen men sen gav han upp och lekte lite lätt .

Spårningen har det aldrig varit problem med. Däremot har intresset för spårpinnarna varit NOLL.
Idag så tog han upp slutpinnen som var vår llla apportbock. Jippi igen.

Gu vad kul
Å jag var sjöblöt i svett efteråt önskar jag kunde säga att det beror på för mycket kläder nej det är snarare för mycket underhudsfett och dålig kondis.
Men det är jag väl ensam om....eller.



Lite bilder från hösthelgen


image110





Molles kompis Frasse

image111



Litzi och hennes kompis  Roco
image112



Aha. Vad är det där nere i vassen? Grodor eller ?

image113




  Molle i båten på väg hem. Lite trött kanske..
image114


image115

Sov Gott

Tjingeling


_---------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Yvonne& Totti & Dino

Vad härligt det låter. Snygga bilder.

Postat av: pia warnhag

Som jag önskar att jag hade bott nära er.
Kramar Pia

2007-09-20 @ 00:19:24
URL: http://www.tinytufts.se
Postat av: Tessan

Låter underbart! Det är ju för härlig när hundar får "bara vara hund" skita ner sig och må gott;) Men att dom endå får sitt lilla huvud aktiverat...
Må gott!
Primo hälsar syrran!

2007-09-20 @ 15:59:24
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Anna-Karin

Oj vad du är duktig med hundarna!!! Kan man få gå en liten "provkurs"?
Känns som om det är dax för en träff snart!
Kramar A-K

2007-09-22 @ 12:40:47
Postat av: Monkan

Yvonne: Tack. Naturen är ju det vackraste vi har....åsså vovvarna förståss:
Pia: åååå jag med.
Tessan: Ja vist är det härlig. Jag mpår riktig bra när jag ser dem i "skiten".
Anna-Karin: Absolut att det är dags fäör träff. Vi kan lägga några korta spår så hinner vi surra också.

2007-09-23 @ 17:18:31
Postat av: Ulrika Jönsson

Vad du är flitig och duktig med
dina vovvar! Vi (Lagottosuporterklubben) kommer till Piteå på lördag och tittar ses vi då? Kan ni inte lägga en spårträning en helg så kan vi också komma?

2007-09-24 @ 08:31:53
Postat av: Monkan

Ulrika:
Vilken tur vi har med en sån härlig supporterklubb.

2007-09-25 @ 12:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback