Molle 3 år

STORT GRATTIS till min favorit hanne.
Ja, i dag blir det till att fira......

Ett spår med något vansinnigt gott på slutet tror jag att han önskar sig.
Det märks att han är vuxen.
Leka med andra vovvar är inte direkt intressant utom om det är en tik som luktar gott förståss. (Då vet han inte riktigt till sig hur han ska uppvakta henne för att ja, ni vet få sin vilja igenom.)

Däremot hämtar han grejor och försöker få igång människorna i flocken och då då är han nästan oemotståndligt söt.

Igår blev vi bjudna på middag hos min mor. Hemgjorda kåldolmar i gräddsås!! (lagar jag aldrig).
UNDERBART GOTT. Jag var dessutom astrött och blev extra glad för att slippa laga mat.

Att äta hos mamma är inte bara trevligt utan också vansinnigt gott. Alltid.
Jag funderar, hur blir det med kokkonsten framöver?
Vad kommer jag att bjuda mina barn på som de aldrig tillagar själva. Spännande!

En moster och morbror kom förbi för att min mor skulle vara smakråd .
Moster hade lånat hem en kappa och ville gärna höra vår åsikt.
Vi tittade och hon visade upp sig i sin fina kappa.
Vi höll med om att den var fin , färgen bra, detaljerna snygga och såg nätt ut på kroppen.
En stund av kvinnogemenskap över generationerna........

Sen frågar min dotter , Vill du tona håret på mig mamma?
Ja, gärna snabbar jag mig att svara.
Ska vi göra det nu?
Nä vi gör det när vi kommer hem säger jag och förstår i samma ögonblick att jag vill ha en mor-dotter stund.
Det känns som en ära att få tona håret på henne igen. Det har under ett antal år varit kompisarna förunnat.

Att Litzi ska badas och "redas" ut får vänta, den unga kvinnan är viktigare!

Å tänk det blev även hundpromenad och bad.

Tjingeling

--------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Lena

Just såna där stunder måste man gripa tag i och inte låta dem försvinna för en massa tänkta "måsten".
Mysigt.

2007-09-27 @ 12:59:51
Postat av: Lena

Förresten, klia Molle lite extra från mig.

2007-09-27 @ 13:00:56
Postat av: Monkan

Lena: mmmmmm precis.
Molle tackar för extra myset.

2007-09-27 @ 21:58:35
Postat av: Tessan

Ge Molle en puss på nosen!
Blev lite avundsjuk på Kåldolmarna...gör heller aldrig det, och mamma finns ju inte längre...
Må gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback