Nu är det segt

....att få igång kroppen på morgnarna.

min nackskada gör sig påmind, ja påmind är inte rätta ordet.
Det är mer så att värken helt enkelt är på gränsen till outhärdlig alla piller till trots.

Så nu är det slut med att göra nånting efter jobbet.
Vila, värme och promenader är ledordet  under denna och kommande veckor.

Det är tur jag har hundarna så jag kommer mig ut på promenaderna annars .......

Älgjakten har börjat så istället för att gå i vår "vanliga"skog får vi gå i lilla skogen nära vårt botadsområde.

Nu finns det visserligen älg där också ,däremot inga jägare, så jag hojtar på lite så de har en chans att gömma sig.
Älgarna alltså.

Litzi käkar både blåbär och svamp. Jag hoppas hon håller sig till dom ätliga.
Ja, det gör hon . Jag har lärt mig en del svampar tack vare henne och hennes favvo just nu är apelsinsopp.

Ååå vad jag önskar att få prova tryfffelsök med henne.

Tigrinnan har badat och just nu överfaller hon Molle. Hon låter verkligen som en tiger, i alla fall en liten en.


Tjingeling


---------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Jessi & Börge

TACK för gratulationerna! Börge är en underbart rolig kille att jobba mé =)
Kram från oss

2007-09-05 @ 17:50:00
Postat av: Tessan

Jag vet precis hur du känner det....Visst är det endå härligt med hundarna som håller en vid mod...och vid liv...
En stor kram från mig!

Postat av: Lena

Akta dig för såväl älgar som björnar (som det visst finns extremt gott om i år). Förhoppningsvis dock inte i er skog :-)
Ta det lugnt och sköt om kroppen.

2007-09-07 @ 10:11:14
Postat av: Monkan

Tessan:Tack för värmen och utan vovvar vore jag betydligt sämre....eller hanterade sjukdomen sämre.
Kramen tillbaka.
Lena: Nä i lilla skogen har jag bara mött "svettjollar" däremot i den andra har jag sett björnspår...!!!

2007-09-07 @ 10:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback