Vilken helg!!!

Wow vilken kul och trevlig helg vi har haft.

Alla hoppades vi på bra väder och ingen av oss på lagottoträffen fick den drömmen uppfylld!

När jag körde hemifrån så vräkte inte bara regnet ner  utan det växlade mellan hagel och regn.

Bilen var packad med två omgångar kläder, två par stövlar (vanliga och fodrade) två omgångar regnkläder, mössa vantar, och en tjock fodrad  fleecejacka!
åsså alla hundsaker förståss.

Väl framme möttes jag av av massor med lagottisar med tillhörande ägare och halvmulen himmel med solchans!
Vi var ca 50 personer och ca 30 hundar.
Efter presentation av personer och vovvar delade vi in oss i tre grupper.
Lydnad,agility och kantarellsök/ viltspår.

Ann-Sofi (kennel High Score) höll i lydnaden och Molle och jag visade hur lydnadsklass 1 går till.
Efter det fick alla dryfta sina små eller stora problem och Ann-Sofi gav som vanligt goda råd.

Jag måste verkligen berömma min fantastiska Lagottokille.
Han visade lydnads ettan tre gånger på raken och han utförde momenten kanonbra alla gånger!!
Tyvärr har jag inget foto från lördagen .

Vi åt en mycket god middag med grillat och en ovanligt god potatissallad.

Lurad blev jag också!
Jag blev utropad i hallen, ja inte bara jag utan flera av norrbottningarna stod där och väntade.
-japp nu är jag här vad är det frågan om, sa jag
-Det får du veta när alla har kommit. fick jag till svar.
väntan............
-Jamen,kan Du inte säga vad det gäller?(jag)
-Näpp
-Jaha du vill inte säga samma sak hundra gånger typ?! (jag)
- Ungefär
Jag var övertygad om att vi skulle ge nåt till aktivitetsombuden så jag väntade snällt, trots att hunger var mycket stor.

-ja det är ju så att en har fyllt år!
Nu föll femöringen ner!
JAG fick presenter.
En lagotto t-shirt och en lagottomugg.
Muggen ser ut som en alldeles vanlig svart mugg och när man fyller den med varm dryck så ändrar den färg. den blir vit och så kommer det en liten lagotto fram också.
Skitkul!

Jag somnade gott den kvällen.

På söndag hade vi utställning.
image108

Kan jag få den där godisen nån gång då!


image109

Nu matte, nu står jag fint och ser snygg ut.

Det var jätteroligt att ställa med så många "gottisar"

å Domarna utförde sitt uppdrag med bravur.

Nu ser jag fram emot nästa träff!

Tjingeling

-----------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: ebba

Om du är duktig på att baka - ge mig gärna något tips på vad jag ska slänga ihop för något! :)

Postat av: Ulrika Jönsson

TUSEN TACK för all hjälp under helgen! Vilken hund du har som visade lydnaden så bra alla tre gånger!
Hade en jätterolig helg själv och jag hoppas att vi snart
får träffas igen och ha kul tillsammans!

2007-09-12 @ 13:38:53
Postat av: Anonym

Ebba: Sorry
Ulrika: Supernice. Det ger mersmak.

2007-09-13 @ 11:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback