Bränder härjar

.....i vår lilla stad och det är obehagligt tycker jag.
Inom loppet av några veckor har tre bränder, rubricerade som mordbrand alla tre,varit första sides stoff i lokaltidningen.
Vad händer?
Varför?
Vad blir nästa?

Igår morse brann en gammal timmerstuga nära oss ner. Stugan ligger högt uppe på stans allmänna pulk, lära åka skidor och åka plastpåse backe.
Jag tror att de flesta i vår kommun har varit där någon gång.

Jag går oftast kvällspromenaden med vovvar till den skogen, så också igår.

Vandrande där i mörker efter skidspåret (som ännu inte är nåt spår) ganska nyfiken för att se hur det ser ut vid brand platsen inser jag att fler än jag är nyfiken.
Bilarna avlöser varandra i en stril ström och plötsligt känns det inte längre ett dugg viktigt att se på förödelsen och jag tar ett annat spår och funderar
- Kan jag göra nåt för att förhindra att människor mår så att skapa förödelse blir viktigare än att leva sitt liv med glädje?


Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Ulrika Jönsson, Luleå

Tänk att pyromaner hrjar i alla städer. I höstas hade vi en som sprang runt i Luleå och gjorde stan lite osäker. Bland annat brann vårt fina skidstadionhus ned, ett hus
som hade byggds upp av en ideell föreningen och med frivilliga medlemmars krafter. Ibland funderar jag om massmedia bidrar till det hela genom att skriva om det. det drar till sig uppmärksamhet och det kanske är det som dessa sjuka människor är ute efter...En fundering bara.

Postat av: Tessan

Tragiskt säger jag bara att människor kan må så dåligt att de ser "glädje" "njutning" i att förstöra
Men gå inte omkring i skogen själv på kvällarna Monkan!!Fy det skulle jag inte tordas...
kramis

2008-01-15 @ 23:22:37
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Monkan

Ulrika: Ja,fundera kan man.....

Tessan: Jag har ju mina fantastiska vakthundar och eftersom det inte finns belysning i skogen är det oftast bara jag , nån hare och en och annan älg som är där.

2008-01-15 @ 23:27:09
Postat av: Springerklubben Norrbotten

Hejsan!
Springerklubben anordnar gratis föreläsning om Tjänstehundsutbildning med Micke Gustavsson, Hundtjänstebefäl G-66. Intresseanmälan till Susanne på mejl [email protected].
Tid: Söndag 27 Januari Kl.15.00
Plats: Stockbäckens Byagård i Roknäs
Varmt välkomna till en trevlig stund i Hundens tecken!

2008-01-16 @ 16:24:43
URL: http://www.kennelhighscore.com
Postat av: Jessi

TACK för grattiset !
Kram

2008-01-16 @ 21:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback