Nu har det hänt

... det jag inte trodde kunde hända.

Molles svans pekar nedåt!

Ja, helt och hållet neråt. "gråhundsvansen" är helt borta.
Jag har läst och hört att de kan få frusen svans men jag trodde aldrig att han skulle få det.
Han har badat i havet när isen har legat kvar på våren och då har ingenting hänt.

Sambon med dotter körde skoter och mötte upp på isen. Vi pratade lite och sedan fortsatte de mot vårt sommarställe. Molle sprang efter länge innan han vände och kom tillbaka. Han sprang iväg ganska långt stannade , väntade tills jag kom några hundra meter närmare och sen stack han iväg framåt igen.

Det verkade som han sa -Skynda dig nu vi ska till korvstället, kom igen nu matte.
Varenda skoter som kom förbi följde han efter ett tag.

När jag vände om för att gå hemåt igen satte han sig helt sonika ner och jag fick gå länge innan han följde mig. Litzan däremot, som inte har så koll på korvstället ännu, höll sig hyfsat nära mig.
JA väl hemma upptäckte vi att Molle inte såg ut riktigt som vanligt.


vattensvans

Han är glad för han vet att godis är på gång, fast jag ser inte riktigt det glada.


195484-143


i mina ögon ser han helt klart mer allert ut när han är som vanligt.

Få se nu bara hur länge det sitter i!

Kanske dags för en ny utställningskarriär?
Nä , skoja bara


Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Tessan och

Du menar att han fått "vatten svans"? Acke har haft det vid två tillfällen det kan göra JÄKLIGT ont på dom! Jag blev tillsagd att ta ½ magnecyl...

Hoppas han kryar på sig...
Kramis

Postat av: Birgitta

Det har vi också provat!!! Hector fick vattensvans när jag hade klippt ned honom men varför vet jag inte kanske blev han kall och blöt. Hade Rimadyl hemma så jag gav honom några dagar och var noga med att torka honom torr när han hade varit ute (ryggen och svansen). För Hector som alltid ska överdriva så satt det i ca 4-5 dgr men han har inte fått tillbaka det. De ser lite roliga ut med svansen som hänger och slänger lite hur som helst. Hoppas det går över snart :)

2008-01-29 @ 09:01:58
Postat av: Monkan

Tessan: Ja.han verkade inte störd av det på nåt sätt.

Birgitta: Nu är krullen tillbaka!

2008-01-29 @ 12:17:02
URL: http://lagottokrullet.blogg.se
Postat av: Anonym

Tycker som dig Monika, han gör sig faktiskt bättre "orginal" för Molle är ju Molle, världens bästa Molle med krull!!!
Kram / Anna-Karin

2008-01-30 @ 21:38:12
Postat av: pia warnhag

Anna-Karin; jag tycker som du.
Molle; upp med svansen och visa hur stolt du är
Kramar och puss på nosen

2008-01-31 @ 00:37:01
URL: http://www.tinytufts.se
Postat av: Monkan

Anna-Karin och Pia: Gu vad vi är överens!

2008-01-31 @ 15:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback