Scoopet

...kan ibland ta lite tid.
I mitt fall nästan två veckor!

Många är vi säkert som adrig hela livet trodde att det var möjligt att delta in slalomtävling och glädjas.
Jag tillhör sorten som hatar att tävla mest för alla knäppa kommentarer som folk säger om hur andra ser ut i svängaen , att alla vill gärna ha middag snart osv.

Nu har jag i  alla fall tävlat i diffrentialslalom som betyder 2 åk på så lika tid som möjligt!
Altså inte snabbast eller snyggast utan lika.

Gissa om jag fick kommentarer?
Sambon min kära, upplyste mig, i liften upp till andra åket ,att diskussionen gått om jag var ute på en guidad tur!!!!

Guidad tur, jag skrattade så jag kiknade för det var precis så det kändes. Långsamt, långsamt.


Men men

image146

skrattar bäst som skrattar sist.

Jag vann med en skillnad på 0,1 sek mellan åken.
När det var dags för sälen fick jag hjälp av tävlingsledningen och säl vill jag inte kalla det utan strandad sjöko ligger närmare sanningen.

Vi har äntligen träffat lilla boxer Doris som har vuxit sig riktigt stor och är jättebra på att leka. Litzi och hon hade fullt upp med varandra på isen.
Molle tänkte som vanligt på helt andra saker än lek!

image147

Söt boxertjej men alldeles för ung för dej Molle!

image148

Sluta blogga Matte!

Vi vill ju ut och springa i skogen!
Blir det inget fart på dig tänker jag skvallra för min Skånemams!

oooops då är det bäst att dra ;)

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

Sälen tycker jag var helt suverän. Grattis till segern
Kram
Pia

Postat av: Tessan och

Ha ha ha, Härligt Monkan grattis!!
Ja här är det dax att plocka blåsippor snart, Säl får man väl vara i en vattenpöl...

Primo undrar vad syrran "tappat" pälsen någonstans;)
Kramis

2008-03-13 @ 23:36:40
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Monkan

Pia: Tack Pia. Det va helkul.

Tessan: Tyst med dig, jag blir avundsjuk. Nu när det är dags för våren kommer snöhel,,,,,,
Prim: din syrra var som en tova efter att ha tillbringat en hel dag i snöbollsnö. Nu hoppas hon få så fina lockar som Du har.Kramarna

2008-03-13 @ 23:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback