Lagotto aktivitetshelg

Äntligen som vi har längtat och nu så har den kommit och gått.
Jag är helt slut och oerhört glad.

En helg full av roliga aktiviteter.
Vi började på lördag morron med att våra fantastiskt duktiga instruktörer, Yvonne och Lisa, visade hur man klickar in sin hund.
Här är en tredjedel av gänget fullt koncentrerade på klickerinstruktionen.




image164


Därefter fortsatte vi till "spårskogen" och alla fick lägga ett kort spår
För min del så hade jag två hundar som sökte istället för spårade!!!!!!


Efter en underbar lasagnelunch förlyttade vi oss till agilitybanan.

Wow, så kul
Litzi som aldrig provat ett enda hinder och konsekvent vägrat hoppa hindret på bruks,
njöt i full drag av att rusa runt banan.
Nja, rusa var inte riktigt rätt, Litzi är ingen rusare. Hon travar lugnt runt och njuter av livet.
I det här fallet både tunnlar och hopphinder.

Molle däremot, han rusar. Tur att han är så lyhörd. Jag bara älskar att jobba med den hunden.
Två vänder så har han förstått!!!

Såååååååå roligt.

När både puls och svett var på topp lugnade vi ner oss med rallylydnad.
Jag tror att det kommer att bli en populär sport.

Yvonne och Lisa avslutade sin del med att visa stretching och hundmassage

image165

 Efter det tog Therez och Camilla över och visade pälsvård och hur saxen ska "flyta" övver
lockarna..
Sen fick vi själva klippa.........det fanns några som vågade.

image166

Tims matte hjälper till.

Jag har också Gideon 3 år att atacka för ett underbart uttryck.

"jag vill också saxa på hunden"

Trötta glad och mycket hungriga gick vi till bord och en härlig tre-rätters middag som lagats till av Kristina.
image167



Tjingeling  från en trött och mycket glad matte

Kommentarer
Postat av: Ulrika Jönsson

Jättebra att du fick med vår mat Christina! Vilken mat hon fixade superkocken! Jättegod lasagne med sallad o allt och en underbar trerätters meny.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback