Midnattsolsutställning

Vilken resa!

Vi körde och körde och körde och sen när vi äntligen kom fram körde vi fel och fel igen.
Trötta och glada hittade vi till slut både stuga och utställningplats.
Vi satte upp tältet och där var redan många glada och förväntansfulla utställare
som vi skämtade glatt med. När allt var klart och tre tält stod snyggt på plats fick vi
order att flyttta bakåt tre meter för att ambulansen skulle kunna komma fram!

Ingen idé att argumentera bara sätta igång!
Ja mer skratt och skämt under tältflytt.

Tillbaka till stugan och på med pasta vattnet och invänta våra andra kompisar
som var i antågande.

Vår tältgranne dök också upp och vi åt en god middag med ett glas rött (det kan ha varit två)
innan vi trötta och fnittriga kom i säng för några timmars vila inann den stora dagen.

Hur skulle det gå?

Först ut i ringen kl.10.00


Tiny Tuft's Letizia di Leon i sin ringdebut.

image69

image70

Titta nu håller domaren ( Paula Hekkinen Lehkonen)i rosett, papper och kritik i sin hand.

BIR och HP
Kritiken:
Normalt utv, lagomt stor och korrekta prop. bra huvud,bra skuldror, och front.
ryggen behöver ännu bli fastare, bra bröstkorg. utmärkta bakvinklar.
Rör sig en aningen trångt bak. Pälsen ännu valpig.
Mycket lovande!

Litzi var så duktig. Jag är sååååååå stolt över henne.
Så här gick det för våra tältkompisar
Alfons 3:a i championklassen.
Bella 2:a junkl.med HP
Elza 3:a i junklass. med HP
Annzo 3:a i öppen klass.

Bästa hane och BIM blev Téte Noir Tesoro  Grattis Eva.
BIR blev Toshiko´s Kva-Mu Borny Grattis.


Hemresan ska vi inte tala om bara tacka våran räddande ängel som levererade en grön dunk med vätska i (inte vin den här gången)

Grattis till Annzo, Bella, Lennox,Elza, Alfons, Maxell,Maya, Loppan,Rosa,Tesoro med tillhörande mattar och hussar som ALLTID är så trevlig och roliga träffa.  Vilken färg det än är på bandet eller rosetten så är det himla kul att träffa er.

Till min "personliga sekreterare" för dagen vill jag bara säga att så här bra ifyllt resultat har jag aldrig haft och frågan är om jag nånsin mer kommer att få det? Puss till Tito också.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Ulrika Jönsson, Luleå

Vad roligt det var att träffa er alla mattar o hussar o vovvar! Vilket härligt gäng vi är! Tur att det finns kompisar på vägarna. Själv fick jag ringa efter svärfar då vi stod med soppatorsk utanför Kiruna för några år sedan, men jag lärde mig dock att tanka innan jag lämnar civilisationen och åker ut i skogsbyggden eller ta alltid med en extra dunk.....
Tito sprang ner till vattnet och stannade där resten av dagen då vi kom tillbaks till stugan, så var det med det supportandet......

2007-07-01 @ 19:42:05
Postat av: Monkan

Ulrika:
Ja, jag tycker också det är helmysigt att träffas. Jag tror nog Litzi skulle ha föredragit vatten istället för ring!!!

2007-07-02 @ 10:10:31
Postat av: Tessan

Grattis syrran! Fan vad snyggt du kan stå...min matte säger att hon inte kan få mig att stå snyggt?? Ja inte vet jag för jag fattar ju inte vad det är hon vill att jag ska göra!! Hon blir sur och säger att hon är värdelös på ALLT..Jag tycker iallafall hon är jätte bra min matte...
Tjolahopp syrran och hälsa morsan!

Postat av: Monkan

Primo:tusen tack. Det var jobbigt ska jag säga. Jag sov hela dagen i min mysiga bur. Du dom vill bara att man ska stå stilla och titta på dem och helst vifta lite på svansen. Människor är inte lätt att förstå? Morsan kommer idag jippi, jag ska hälsa

2007-07-03 @ 08:36:59
Postat av: Lena

Grattis, både till Litzi och matte!

2007-07-04 @ 01:14:35
URL: http://blickt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback