Brorsan är bäst!!!

Stort grattis till Tiny Tuft´s Primo Di Leon som på utställning i Växjö tog cert (10 månader gammal) vilken kille!!
Härligt jobbat Tessan

Litzi och Molle har fått jobba med nosen istället för vänstervarv den gångna veckan.
Vi har träffat ett gäng pudlar med tillhörande ägare som vi får träna tillsammans med.

De har tränat sök ett antal helger och det är nåt som jag /vi aldrig har provat så vi hakade på en träningsdag förra veckan.

Molle fick prova först;
Järnet ut till figgen ,ett snabbt "tjena" och sen vidare i en hiskelig fart med nosen tätt i backen och jäsiken vad många spår det var här då.
Molle mannen flög över markerna i hastighet som jag  inte sett på länge!
Å vad jag skrattade, nää sök ska han inte behöva lära sig. Det bestämde jag direkt!
Den spårglädjen han har  är det bara jobba vidare på.

Så Litzans tur.
Lite lek med rullen först.
Även hon järnet till figgen och tro det eller ej men hon tog rullen och med lite uppmuntran kom hon ångandes tillbaka till mig.
Sök kommer att bli kul för henne tror jag. Så nu är det bara att köpa in lite rullar och sy ett skynke.
Är det någon som har ett mönster?

Prinsessan, som turligt nog är nerklippt, avslutade skogsfärden med att rulla sig i något.......
stort.........mycket stort...........
BJÖRNskit.

Gissa vad det luktar.
Jag vädrar forfarande bilen....


Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

Vilka härliga spårhundar du har. Tack för grattis till Primo. Tessan kanske har ett mönster.
Må väl & kram på er alla
Pia

Postat av: Yvonne

Kan inte se att du har fått "utmaningen" tidigare. Så nu skickar jag utmaningen till dig. Du kan titta i min blogg, så ser du vad det är..:)

2007-11-05 @ 21:48:02
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: Monkan

Pia: Välkommen tillbaka från Europa touren. Jag är såååå nyfiken. Jag hoppas Tessan har massor med fina bilder från utställningen att visa.

Yvonne: ok jag ska kolla in

2007-11-05 @ 22:06:44
Postat av: Tessan

Tack för grattiset!!! Våra "barn" är visst ämnade för sök, det är sååå kul! Men vi kör inte med rulle från början utan jobbar med "målbilder" av figgen, rulle har vi testat bara ett par gånger...skynda väldigt långsamt är min instruktörs råd.Har inget mönster köpte ett nytt åt Primo...men det är hur simpels som helst ifall du har ngt du kan låna ett av! Svåraste är att få tag på ett sådant tyg!!
Oj så långt inläg detta ble;9
Kramis från oss i Linköping!

2007-11-06 @ 20:37:07
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Monkan

Tessan: tack för tipset.

2007-11-07 @ 20:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback