Stulet från en vän!?

Texten nedan har jag kopierat från en vän.
Jag hoppas hon inte tar illa upp.


Det går en SMS-våg

...över världen.

Många är vi som vill protestera mot militärregimens övergrepp mot befolkningen i Burma och nu har någon initiativrik person startat en SMS-kedja där budskapet lyder:

"In support of our incredibly brave friends in Burma: May all the people around the world wear a red shirt on Friday, September 28. Please forward"


På Avaaz.org kan du också skriva under en petition för det burmesiska folkets kamp för demokrati.

Gör det!

http://www.avaaz.org/en/stand_with_burma/f.php?cl=20394589


Kommentarer
Postat av: Ulrika Jönsson

Jag stal din text och satte in den på Titos blogg så att budskapet sprids, hur kan en diktatur vara så dum och enkelspårig att de tror att folkets röst kan tystas? I dagens morderna samhälle? Jag hoppas verkligen att Burmas befolkning känner att de har stöd från hela världen. Hoppas att ni alla som läser texten går in och skriver på!
Ble hon fin Littzie? Pratade med hennes frisör Therez igår så jag vet att hon skulle bli friserad.

Postat av: Monkan

Ulrika: Det fruktsnsvärda är att det Burmesiska folket har kämpat så länge för rättigheter som många av oss inte ens förstår hur det är att vara utan.

2007-09-28 @ 08:48:37
Postat av: Lena

Åh vad bra att du hjälper till att sprida budskapet.
Omvärlden kan inte längre tiga och acceptera den diktatur som militärregimen utövar i Burma!

2007-09-28 @ 11:35:35
Postat av: pia warnhag

Givetvis måste vi alla hjälpa till. Har skrivit på protesten och även varit klädd i rött i dag.

2007-09-28 @ 22:24:56
URL: http://www.tinytufts.se
Postat av: Lotti

Sprider absolut detta budskap vidare.
Lotti

2007-09-30 @ 18:54:09
URL: http://maxel-maranello.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback