Vad är det som doftar?

......tycktes Molle fråga när han kom ut igår.

Jag har fått en liten älgklöv.
Ja förresten liten och liten jag har aldrig sett så stor älgfot förr.

Det blir att följa med sonen på styrketräning om jag ska orka släpa runt den där älgen i skogen.

Igår när jag körde för att köpa hundmat så stegade tre, alltså 3 älgar upp vägen framför bilen.
JA det var absolut ingen fara för att jag skulle köra på dem.

Dom promenerade i lugnt tempo in i skogen, stannade och tittade på mig som gjort detsamma.
Vilka fantastiskt fina djur.

Det är vid sådana tillfällen jag förtränger det där med jakt.
SKOGENS KONUNG  wow.

Ja åter till Molle och hans sökande efter klöv.
Jag hängde upp benet i en plastsäck bakom garaget och tänkte få se hur länge det tar innan han upptäcker den.

Ja, ca 30 sek.

Nu ligger klöven  i frysen men hundarna vädrar  och söker av gården så fort de kommer ut.
Intressant det där med instinkten eller hur?

Fundera på att spårträna på söndag.
Är det någon som har lust att hänga på så  blir det säkert dubbelt så kul

Tjingeling


------------------------------------.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ja jag är sugen på att spårträna!! Lite långt att åka bara;)
Kramis!

Postat av: pia warnhag

Jag skulle också vilja vara med.
Kram

2007-09-25 @ 22:41:15
URL: http://www.tinytufts.se
Postat av: Ulrika Jönsson

JA!!!! Vilken bra ide´ Är jättegärna med men vi måste lägga träningen kring Luleå isåfall. Sara tävlar i agility på söndan och sonon har träningar men mellan allt har vi en stund som vi kan spåra på om jag bara slipper köra till Piteå för då spricker schemat! Men vi kan väl prata mer om det på lördag.

2007-09-26 @ 09:31:04
Postat av: Monkan

Tessan: ja det förståss. Jag tycker ni gör så himla mycket kul i "Fritt följ" , kan Du hinna så mycket mer? ;) (avundsjuk är jag)
Pia: Absolut . Kom vetja!
Ulrika:
Vi tar upp det på lördag.

2007-09-26 @ 13:02:31
Postat av: pia warnhag

Lycka till på lördag
Kram

2007-09-26 @ 22:28:13
URL: http://www.tinytufts.se
Postat av: pia warnhag

Tog fel på lördag. Lycka till nästa lördag
Kram

2007-09-27 @ 00:08:56
URL: http://www.tinytufts.se
Postat av: Monkan

Pia: Jag tar gärna emot Lycka tillét för nu på lördag också. Inoff med hela 5 lagottisar.

2007-09-27 @ 09:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback