Tomtesaga

Varje år spelar ungdomsteatern och personal från förvaltningen en julsaga som Ronny Eriksson skrivit.

Varje år blir jag glad över en tradition som alltmer försvinner.
Julvisor som sjungs tillsammans!

Varje år blir jag riktigt irriterad över vuxna som inte klär av barnen ytterkläderna under föreställningen,
för att det ska gå fort att komma ut !!!!!!

Varje år tänker jag,  i år ska jag sjunga mer hemma med de mina.

Nuförtiden är det bara hundarna som lyssnar ! 
Barnen har ett eget liv!

Hundarna däremot är riktigt intresserade av min sång, speciellt långreja sångerna.
(Ni vet dom man springer runt på led och sjunger) Då är de riktigt med.
Dra så kul vi har.

Vilken tur jag har vovvarna att "toka" runt med.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Eva H

Det kanske är därför man har tappat så mycket julstämning genom åren...man sjunger för lite julsånger, det gjorde man ju alltid förr, som du säger, med barnen.... Stackars, stackars Torsten...

Postat av: pia warnhag

Nu gick det att skriva kommentar. Vovvarna ser alltid så glada ut när jag sjunger, eller?

kramarna

2008-12-16 @ 22:07:04
URL: http://lagottoflickorna
Postat av: Yvonne och Galotterna

Grattis er nya fina husbil. Så det ska bli utställningar öven söder-över nu då? :D



2008-12-17 @ 10:16:07
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: Monkan

Eva: JAg vet en bra sånglärare;)

Pia: KLart, är Du glad är hundarna glada eller?;)

Yvonne: Tack. Ja "ställen" i alla fall. Kan tänkas nån tävling också.

2008-12-18 @ 10:35:50
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Ja oj vad Jultraditionerna försvinner bort! Tror knappt många vet varför man egentligen firar julen...nu är det viktigaste att få så många julklappar som möjligt! När jag var liten satt vi alltid hela familjen och sjöng Polska julvisor ( ja mamma och pappa var ju därifrån) Nu är jag som dig...sjunger och dansar med hundarna;)

Kramis

2008-12-18 @ 23:45:17
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback