En dag vid havet

..i sol och ca -10.
Fantastiskt vackert!
Ilördags var jag på samma strand och då fräste vågorna in mot land och regnet piskade i ansiktet.
Idag strålade solen sitt allra finaste sken mot den gnistrande snön och
de vågor som brusade i lördags var blanka och frusna idag.

Med kameran i högsta hugg dokumenterade jag allt det vackra!
Jag tror det blir veckans bildföljetong.

Jag börjar med en Litzi bild

image137


Fin va!

Vi promenerade eller rättare sagt jag promenerade och vovvarna sprang, busade, grävde och bet bort is från tassarna, mot solen.

Det var underbart att känna solstrålarna mot ansiktet igen och jag önskade att jag tagit med mig ettt liggunderlag att sitta på och njuta av allt underbart.


Det var någon mer än jag som hade tänkt den tanken!

image138

På den vackra bänken är det målat med vit text  Farmors soffa -00.

Nu börjar snart den bästa årstiden! 
Vårvintern!


Vi har också varit till grannstaden och fått en introduktion i Rallylydnad.
Molle och jag provade och han är helt otrolig.
Ingen match alltså. Lite träning på det där, för min del alltså, så är det bara ställa upp i första bästa tävling som kommer.


Jag har varit och kikat på Tottigalottis filmer och efter ikväll förstår jag också lite mer vad Yvonne gör med sin duktiga hund.
Kul.
Jag tror att det kommer att bli en populär träning och tävlingsform.



Tjingeling

---------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Ulrika Jönsson

Oauv! Du kan ju också ta bra "uppställningsbilder!"
Bilden på soffan blev också jättebra.
Vilken strålande dag vi haft, tyvärr var jag ju på jobbet.... Hoppas att helgen bli rfin så att man kan vara ute.

Postat av: Yvonne

Visst verkar det kul med RallyLydnad. Väntar också på första bästa tävling. Hoppas sporten blir officiell detta år. Det verkar finnas möjligheter till det.

2008-01-24 @ 10:27:26
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: Monkan

Ulrika: Ja, det är underbart när man får vara ute i solen.

Yvonne: Aha, vår instruktör trodde att det skulle dröja till 2010.Hoppas hon har fel.

2008-01-24 @ 10:38:20
URL: http://lagottokrullet.blogg.se
Postat av: pia warnhag

Vilka underbara bilder. Jag vill också ha snö och kallt. Här regnar det och är mulet som vanligt i Skåne, FY TUSAN

2008-01-24 @ 22:29:43
URL: http://www.tinytufts.se
Postat av: Anna-Karin

Med risk för att du nu blir mallig. Vilka fina bilder på "lilla fröken" från ringträningen!!! Det finns STOR potetial för erat team!!!
Kram // Anna-Karin

2008-01-25 @ 23:46:43
Postat av: Anna-Karin

POTENTIAL menar jag förståss!

2008-01-25 @ 23:48:05
Postat av: Monkan

Pia: Du har en stående inbjudan det vet Du!

Anna-Karin: Tack Du är för gullig. Visst är det konstigt hur lätt fingrarna snubblar tangentet!!!

2008-01-27 @ 12:35:56
Postat av: Hannah

Jättefina bilder!

2008-01-27 @ 21:01:05
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Monkan

Hannah: Tack. det är fantastiskt vackert i real life som det så vackert heter

2008-01-28 @ 00:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback