Träning ger färdighet

.....ja så sägs det i alla fall.

Å vad vi tränade.
Vi sprang så svetten lackade. Jag kanske inte allas svett men i alla fall min.
Det är som vanligt bara konstatera att jag behöver lite mer kondition.

Jag hoppades att jag skulle ha lyckats åstadkomma nåt snyggt "ståkort" på Litzi men icke.

Här är hon nog mer på väg!


image134




Å här sitter hon snyggt och har full koll på "grannens" hand  som jag förmodar håller i godis!


image135


Jag vet ju att hon just nu inte har den vackraste frisyren och trots det är hon underbart bedårande.


Här däremot kommer en 6 månader ung lagottotjej som är välvårdad och dessutom har en mycket god kontakt med sin matte.

image136


Vad månde bliva av dettta ekipage?


Vilken vansinnigt rolig eftermiddag!
När vi var alldeles slutkörda fick verkligen tillfälle att prata hund, utställning,tryffelsök o.s.v.
Vi började också planera för en aktivitetshelg i maj!!!!!!!

KUL eller kuligast


Tjingeling.


Kommentarer
Postat av: Therez

Ville bara säga än en gång att du har verkligen lyckats locka fram en riktig super pingla när du så fint peppar Litzi att visa sin "Show" sida!!!
Jag säger också vad månne det bliva av detta ekipage? Svar: SUCH :)Kramiz Therez

Postat av: Ulrika Jönsson

Syns att du jobbar på att få henne mer showig, vilken skillnad på hund det var i söndags mot sist som jag såg er! Du gör ett jättebra jobb Monkan! Håller med Therez: Ekipaget har snart SUCH:et!

2008-01-22 @ 10:50:44
URL: http://lagottotito.blogg.se
Postat av: Monkan

Therez och Ulrika
.
Ni är då för söta. Jag suger åt mig! å ger lite kredit åt hunden också:)

2008-01-22 @ 14:41:55
Postat av: Tessan

Jag skulle vilja veta det där "knepet" ni gör med fingret????
Litzie är döööö söt, men hon är ju syskon med Primo;)Ha ha jag har ju en hyfsad "ståbild" ju....
Kramis från oss i Linköping!!

2008-01-22 @ 23:05:10
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Monkan

Tessan: ja, du vet, det norrländska magiska fingret;) Jag har inte kommit till bara fingret ännu, för mig är det mer en hel hand. Det är en liten hemlighet och jag lovar att avslöja den när Du kommer upp!

2008-01-23 @ 10:42:49
Postat av: Faderskapet

Hej.
Har gatt igenom alla bloggen och ar uppdaterad. Snygga foton. Ha svart att kncentrera mig eftersom hagljudda ungdomar sitter brevid. Forstar ju inget men, jag orkar inte mycket mer. Mamma har inte sett det vackra nyarsbordet, da hon just fick telefon fran Siggan.
Pappa

2008-01-23 @ 20:26:30
Postat av: Monkan

Faderskapet: Kul att Du har koll. Se nu till att vila upp er till nästa gäng kommer. Vi längtar efter er.

2008-01-23 @ 22:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback