Litzi

... har börjat skola!
Närmare bestämt sökskola.

I dag träffades vi för andra gången och jag var absolut mer förberedd.

Leksaker (i många modeller) och mjuka godisar blandat med kaffe och fika till oss tvåbenta.

Vi är tio "kursare". En flat, en curly coated retriver, en boxer(gull Doris), sex schäfrar och så Litzipitsi 42 cm över havet.

Nu är det en massa nya temer som ska läras in. figge, exfigge, skicket, in i rutan utåt, tomskick, påvis, rulle och ja jag vet inte allt vad det heter.

Jag hur sköter hon sig då lilla damen?

BRA förståss.

Hon är jätteduktig , Tredje och fjärde skicket (ser ni jag fattar) var hon helt enkelt jätteduktig. Gick ut rakt hittade figgarna som hon pussade lite på och hos en slängde hon sig ner och bad "klia mig på magen".

Dom låter lite roliga schäferägarna när de ska leka med Litzi i jämförelse med de andra hundarna.
De blir mycket "falsettröster" och massa gulligull.

Får ta det med dem nästa gång ;)

Rejält trött är jag efter 5 timmar i skogen och en hockeymatch. Heja Sverige

Tjingeling. 

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

Men så duktiga du och matte är!!!!!
Kram på er

Postat av: Monkan

Pia: tack

2008-05-05 @ 12:06:11
URL: http://lagottokrullet.blogg.se
Postat av: Primo

Hej Syrran!
Visst är det kul med Sök?? Men ni verkar gå väldigt fort fram....kör ni inte med målbild först?? Nåja skit samma kul är det iallafall....Vi får träffas någon gång i framtiden och köra lite....

Puss lillsyrran;)

2008-05-06 @ 00:00:36
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Monkan

Primo:asså jag har ingen aning om vad de håller på med i skogen. Först följer vi med dom ut i skogen, verkligen kanonkuliga människor med mycket korv i fickorna. Sen lämnar vi dom och går tillbaka och vips har dom kommit bort sig och jag letar reda på dem. Sen blir alla jätteglada och jag får massor med beröm från hela flocken.
nosgnugg på dig brorsan

2008-05-06 @ 00:22:21
URL: http://lagottokrullet.blogg.se
Postat av: Primo

Ja men du syrran...då är det målbild ni kör med...min instruktör säger att det är det bästa för då befäster man detta med "figgar" mycket bättre och vi blir visst noggrannare och allt möjligt....Jag ska snart få testa fast rulle, urk!

Men matte undrar vad exfigge är för något??
puss på dig syster yster!

2008-05-06 @ 23:24:12
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Litzi

Primo: ok fattar.Jag ska få testa vattenslang!!!?
Matte säger att exfigge är en luring för att vi ska tro att en går ut och gömmer sig men det finns inget spår efter den? figgen smyger sig tillbaka till nåt led av andra människor som står på stigen.

Jag har aldrig provat för jag har inte spårat ännu.
Du är absolut min idolbrorsa.
nosilinos

2008-05-07 @ 00:54:04
URL: http://lagottokrullet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback