Hur glad kan man bli av ett telefonsamtal?

Vid förmiddagskaffet ringde min mobil.
-Hej jag hade tänkt bjuda er på middag ....om det passar!

OM det passar
Herregud vad det passar. Det passar alltid.

Vad är väl en bal på slottet.........alldeles underbar!
Jag likställer det med en middag hos mamma.
Vi blev bjudna på helstekt lax, hemgjord majo, örtsås, stuvad spenat och glass till efterrätt.

Sen promenerade vi hem jag, min bichon och den italienska nakenhunden.

När vi gick över isen som lystes upp av ljuset från stadskärnan,
hundarna lekte som galningar i snön och svetten rann tänkte jag
-Herregud så bra jag har det.
-Jag går på isen sent på kvällen och det som lyser upp min himmel är elektriskt ljus
och inte bomber från grannlandet.


Tjingeling


Kommentarer
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Oj, det lät alldeles himelskt.

kramar

Postat av: Ulrika Jönsson

Härligt att få bli bortskämd sådär av mamsen!

Vi hade lagottoträff idag. Jättetrevligt! Saknade er, hoppas ni kan komma nästa gäng. Terezskall kolla om vi kan vara i Svensbyn då.

2009-02-01 @ 21:57:05
URL: http://lagottotito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback