Jag saknar Stig Strand

Han har förmågan att att med sitt engagemang och kunnande göra en slalomtävling vansinnigt spännande och intressant. Idag upplevde jag tävlingen som en tremil när man kommer in i programmet ungefär när det 20 första redan kommit i mål, alltså fullständigt ointressant.
Vilken underbar dag för promenad och lite träning med den stora hunden -6 bara ja, visserligen lite vind som i mitt tycke är skön mot ansiktet. Det ska kännas att man har varit ute.
Fjärrdirigering stod på programmet. Det funkar bra , kommandona sitter nu gäller det att hitta en nivå så att inte ivern är så stor. Åh nu kommer jag ihåg att jag har glömt att anmäla oss till lkl 1 tävlingen i mars. Får göra det imorgon.
På väg tillbaka hemåt slår det mig att jag har en champion i vardagslydnad. Vilken kanonkille! Han går oftast utan koppel,när vi möter någon i skogen så stannar han tittar på mig och kommer springande tillbaka. Enda gången jag väljer att koppla honom är när den mötande är en engelsk springerspaniel. Han ÄLSKAR engelsk springer spaniel, han tror att han är en sån! Hans uppfödare har även denna ras och Molle "bodde" hos dem under en semesterresa som vi gjorde. Lars(hund) som då var knappa två år tog väl hand om honom och det har satt sina spår.
Lika väl som han blev omhändertagen av Lars tar Molle hand om sin "lillasyster". Vilket tålamod!
Han har grävträning varje dag i snödrivorna.Litzie gjorde ett litet misstag idag och kastade sig ner från en driva till det hon förmodade var fast mark och försvann! Upp kom hon som ett skott snabbt upp på drivan igen och en ny dykning. Jag skrattade hjärtligt, efter 10 minuters bus i snö sprang hon till bron hoppade de tre trappstegen upp satte sig vid dörren , gnällde och ville in. Hon sov mitt på kökgolvet i flera timmar, helt slut den lilla damen.
Ja, så var semestern slut och dags att gå till jobbet igen imorgon. Det är inte kul att lämna en liten valp ensam. Undrar vem det är värst för?!
Dröm sköna drömmar

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hello!
oj vadduktig du är som ska tävla....jag är nog inte någon tävlingsmänniska och blir bara nervös! Men vi tränar på lite allt möjligt för skojs skull!
Ska lillan vara ensam redan?
Må gott snöiga hälsningar från linköping!

2007-02-26 @ 00:08:05
Postat av: monkan

Ja visst är det hemskt att lämna henne redan! vi har tränat förra veckan med gott resultat. Inget gnäll hon bryter sig ut ur sin inhängnad och lägger på andra sidan!!!

2007-02-26 @ 09:34:05
Postat av: Lena

Hej du!

Visst var helgens slalom t r ä l i g. Saknade också Stig Strand och hans otroligt kunniga kollega Björn Fagerlind.

Molle är en pärla och det är ju just vardagslydnaden som är den viktigaste.

Kan tänka mig att Litzie tyckte att det var kul med den härliga pudersnö som är.

2007-02-26 @ 16:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback