Det ska va husvagn

.....för där trivs vi allra bäst. Det ska va husvagn..
Kommer ni ihåg låten?

Jag minns att jag och mina polers gjorde en liten nidvisa åt en av våra kompisar när hon fyllde 30 och for runt med husvagn.

ja, nu är det min tur och det är riktigt roligt.

Vi ska till Stroforsen och se på dottern som i sitt första riktiga dansjobb ska dansa i Trolltagen, en sagobalett som i år firar 20 årsjubileum och har utökats med en del som är modern dans(balett).

Nu är husvagnen packad för både regn och sol.

image81

Solstrålen är på plats!
Molle, som fortfarande är på kollo, kommer på besök på lördag med mormor och morfar.
Det är himla trist i huset när han inte är hemma.
Det positiva är att Litzi tvingas att leka med mig och det tycker hon är lite märkligt.
Idag har vi gömt en leksak och haft lite dragkamp och äntligen är hon med på noterna.
 I skogen  sprang jag runt i blåbärsriset som en gammal älgko för att hon skulle vidga sina vyer mer än en halvmeter ifrån mig å se det funkade.
 
Efter en stund satte hon igång med katttgasellsprången med sådan fart att jag nästan blev yrslig.
Hips vips stod hon högst upp på en ca 2 meter hög sten!!!

Hur hon tog sig upp är jag inte riktigt klar över men hon fick definitvt hjälp att ta sig ner.


image82

Tvärnit kan man kalla denna bild.

image83

Italiensk nakenhund med vattenskalle.

Jag har tagit ner huvudet nu så hon ser inte alltför illa ut.

Japp har ni inget för er i helgen, ändra om ni har nåt annat för er,så ta chansen att besöka Storforsen och titta på Trolltagen.
Jag lovar det är fantastisk upplevelse och sen  bjuder vi gärna på en kopp i "vagnen".

Tjingeling till måndag

Kommentarer
Postat av: Tessan

Tyvärr är helikoptern på lagning, annars skulle vi kommit på en kopp kaffe till husvagnen:)
Pia och håkan var här,det känndes som alldeles för kort tid:( men trevligt hade vi!
Litzi ser ju super gullig ut i "sommarstassen"
må gott!
Kramiz

Postat av: Ulrika Jönsson,Luleå

Välkommen in i nakenlagottoklubben Litzi! fast numera ser Tito inte ut som en nakenlagotto med vattenskalle, nu när det vuxit lite. Nyss hemkomna från semestern var vi då svågern tittade förbi och konstatterade att han (Tito) faktiskt var snygg nu när det vuxit lite tänk så praktiskt nu när du skall bada och vad fort du torkar!

2007-07-19 @ 23:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback