Söndag 18 mars

eld
 
Jag vaknade till en underbart solig dag och när jag tog ut hundarna  (i morgonrock) Kändes det hlet rätt att åka ut i vårsolen och mysa vid lägerelden. Idag fick Litzie följa och för första gången åka skoter. Hon satt innanför min "michelindunjacka"  när vi körde iväg över isen. Till en början sprattlade hon lite men lugnade sig ganska snabbt och accepterade oljudet och "fängelset". Svärmorsfamiljen var redan på plats och var i full gång med både eld med ved och grill.
På menyn idag stod det stekt palt, sidfläsk, korv av falutyp, och hamburgare en termos fyld med kaffe, dock ej Zoega's.
Våra goda vänner kom ut och delade inte bara maten utan en härlig dag att minnas till sommaren då regnet står som spön i backen ...?!?
Det är inte utan att de hettar i ansiktet eller som min kära mor skulle ha sagt  " jag förstår inte att det hetttar i ansiktet+ Har jag fått nå färg?" Puss mamma
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback