Uti skogen finns det........

Uti skogen

rådjur. Ja nåt är det i alla fall som Litzi spanar på.

Litzi är 12 veckor och har fått sin vaccination idag.
Det gick så bra att hon somnade på bordet under tiden
jag och veterinären pratade på om allt möjligt om hund, tryffel och sprutor.

Jag gillar inte när hundägare som jag möter säger är det en hane?
Hur gammal är han?
  och sen kommer Ja, det brukar ju gå bra när de inte är kopplade!!!!
Det är nu mina varningsklockor ringer
 Är hunden elak ? Har föraren ingen koll eller?

Vi har träffat ett sådant ekipage några gånger i skogen och den enda gången
båda var lösa gick det inte bra.
Hunden sprang rakt på Molle och högg mot honom.Jag sprang fram skrek ,
och slog honom med handsken i skallen. Hunden backade och sprang till sin husse.

Idag var det samma sak igen med skillnad att jag sa
var snäll och koppla hunden för det har inte gått bra tidigare!
Hundföraren  (kvinna denna gång) säger
Ja han ska som fostra alla hundar han möter!

Va! Inte min tänkte jag. Det syntes säkert i mitt ansikte att jag inte uppskattade mötet.

Min sambo kommenterade berättelsen med Om du varit indian skulle du ha hetat  Twoface!
antingen :) eller =(     (jaja det är väl kärlek det också)

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Tessan!

I baracken finns det smådjur...eller hur tusan det var!
ja knäppgökar i skogen kan man träffa på ofta av alla det slag...
Må gott, nu ska jag sova Örebro och Årsmöte i morgon...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback