En arbetskamrat är borta.....

... och känslan av att inte finnas i verkligheten är uppenbar.

Hur nära stod Ni varann?

Ja, inte vet jag hur nära eller långt borta. Hon var inte en av mina bästa vänner.
Jag kände inte henne jättebra och det känns för mig att hon har gått bort.

När hon inte ville ha mer information än hon behövde sa hon,
det där är överkurs för mig!
Första gången jag hörde uttrycket skrattade jag gott och sa
det är en klok kvinna som står framför mig.

När en av mina bästa vänner dog skrev min dotter en dikt som jag läste på
 min väns begravning.
Min dotter var då 10 år.

Det är som om det faller ett mörker över oss.
Som om ett ljus slocknar.
Det ljus som en gång varit finns inte mer,
men du finns,alltid kvar, alltid kvar

Inuti mig lever Du
jag minns hur Du skrattade och log
jag tror Du finns nog med oss ändå.
Du sitter på ett moln och tittar ner på oss eller
så kanske Du flyger runt och kollar vad vi håller på med.


Klumpen i halsen räcker för att veta att jag kände min arbetskamrat och resten,
ja resten är överkurs.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Lena

Den andra i din närhet på kort tid? Usch, vad sorgligt.
Fina ord att läsa - om livet och allt som hör till - finns här:
http://www.gunnarsjoberg.se/
Kram!

2007-05-04 @ 14:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback