Rekordtidig båtfärd...

....blev det för vår del i år.
4 maj vid 19.00 tiden åkte vi ut till vårt sommarställe väl påpälsade med täckbyxor och flytjackor.


Litzi' första båtfärd.

image30

Efter fotodokumentationen kröp vi in under kappellet  för att komma undan de kalla havsvindarna.

Litzi gjorde som vanligt , tittade runt lite, la sig sedan tillrätta och somnade.
Molle däremot , som visste vart resan skulle gå vandrade runt och försökte dra in alla,
jag menar alla, dofter som svävade runt i luften.



image31

Väl framme är det svårt att stoppa en lagotto från att bada , isen till trots.




image32



Ja, vad kan finnas i vassen då?
Molle är en duktig lärare. Litzi har lärt sig allt från att bada i havet till att snabbt som den
hoppa upp i soffan utan att bli upptäckt.




image33

Just på denna bild har hon en kraftig hörselskada och en tillfällig förlamning i benen.
Det släppte sedan i samband med att husse tog fram korv!

Då gick det bra att hoppa ner från soffan!


Tjingeling


_________________________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: Lena

Korv kan åstadkomma underverk :-)

Härliga bilder!

2007-05-07 @ 14:59:40
Postat av: Monkan

Ja,korv ska inte underskattas;-)

2007-05-07 @ 16:07:11
Postat av: Hannah

Vilka härliga lagottobilder :D

Postat av: Tessan!

Oj vad kallt det såg ut, men härligt!! Här har vi liksom nästan sommar!! Primo mår som en liten "prinskorv" och retar gallfeber på Acke som försöker fly upp i mitt knä:)
Kramelikram från oss!

2007-05-07 @ 23:11:52
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Anna-Karin

Oj, vilka fina bilder! Du kan verkligen "fånga ögonblicken"!
Vi ses till helgen.
Kram/ Anna-Karin

2007-05-07 @ 23:14:15
Postat av: Monkan

Hanna : Välkommen till min blogg.

Tessan: Min prins retar gallfeber på mig. Han har inte riktigt förstått det där med att "lillasyster" inte är ett accepterat mål(från min sida) för hans ihärdiga "kärleksförklaring".

Anna-Karin: Jajamen nu är det bara föna bort alla lockar.

2007-05-08 @ 11:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback