Kollodags

...eller rättare sagt liknar det nog mer dagmatte.

Det vet ju alla när det är dags att gå till institutionsvärlden så blir det en himla aktivitet på de tvåbenta.
Här ska badas putsas och klippas.

Molle fick ett mycket välförtjänt bad lördagkväll.
Han var så vansinnigt skitig att hälften hade varit alldeles nog.
ja, det här med att få en kam genom pälsen är inte alltid lätt men till slut går det.

Sen blev det en klippning efter konstens alla regler.
Jag är riktigt nöjd eller var åtminstone tills huvudet var klart!

Jag konstaterar återigen att det går inte att klippa honom som andra lagottisar runt nosen
Nu ska jag marknadsföra honom som råttatouille´s avlägnsa kusin!

Stackars Molle.

Ja trots att han inte alltid är snyggast så är han fantastisk ändå.

Nu kan jag till och med bara ställa mig i skogen ropa hopp och lek åsså sticker han iväg .
Sen behöver jag bara vänta så kommer han en 20 minuter senare med tungan hängande och mycket nöjd.

Det är många spår i skogen och efter viltspårskursen har han förstått att det kan vara nåt där i slutet på spåret!
Att jag sedan står där med hjärtat nära halsgropen har han ingen som helst förståelse för.

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

Nu vill jag se en bild på Molle den fantastiske.

Postat av: MonkanMonkan

Pia. Hmm är inte så säker på det ;-) Kan Du inte bara kolla in bioaffischerna?

2007-11-25 @ 22:52:23
Postat av: pia warnhag

Vilken av dom?

2007-11-25 @ 23:30:17
URL: http://www.tinytufts.se
Postat av: Monkan

Pia: en barnfilm om en råtta. Den är skitsötmen inte direkt lagottolik.*ler*

2007-11-26 @ 15:47:50
Postat av: pia warnhag

Vill ändå se "originalet"

2007-11-27 @ 00:01:29
URL: http://www.tinytufts.se
Postat av: Tessan

Ja Upp till bevis, en bild på Molle vill vi ju se!! Ja och gärna på "syrran" oxå...
Kramis
Tessan

2007-12-02 @ 16:35:12
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Ulrika Jönsson

Kan trösta dig med att den nyklippta Tito (råttlik) var på skyltsöndag idag i Luleå och det var flera som såg att han är en lagotto. Så det finns hopp för din herre också.

2007-12-02 @ 21:22:21
URL: http://lagottotito.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback