Utvecklingssamtal

....med sonen och jag tänker måtte grundskolan ta slut snart!

Det här var ett samtal som började med att han troligtvis inte talar sanning och att han är lat.
Sedan återkom den frasen gång på gång .
Du är bara lat.
Var inte så lat.
Det beror på latheten.
Om Du inte var så lat.

Sonen som utan att svara mot eller bli riktigt förbannad , höll med och nickade jakande.
Skrev på sin utvecklingsplan och  jag kände som honom, låt mig komma härifrån.

Jag undrar bara hur fan tänker man...
Jag ska rekommendera hennes chef att lyfta henne på samma sätt som hon lyfter sin elev.



ojojojojojojojo

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

Jag säger som du Monica, hur fan tänker dom. Var har dom gömt motivationen? Kan trösta dej med att det gått bra för mina söner, trots lathet,slöhet och gud vet vad. Det ordnar sej "efter plugget"
Kram
Pia

Postat av: Lena

Tänk att de aldrig lär sig!

Jag blir så förb...när jag läser det du skriver. Handlar det om okunskap, maktbehov eller fullständig avsaknad av pedagogiska kunskaper?

Beundransvärt att du kunde hålla dig från att säga något överilat.

2007-11-14 @ 08:07:50
Postat av: Monkan

Pia: Tack Pia
jag tröstar mig med det också.

Lena: Jag uppfattar det som makt och då har hon valt fel kille att makta med.
Ett "litet" mail har jag allt fått iväg...så det inte blir nåt typ -tiger och samtycker.

2007-11-14 @ 10:49:03
URL: http://lagottokrullet.blogg.se
Postat av: Ulrika Jönsson

Hur tänker läraren igentligen? Här har skolan eleven under dagarna och borde försöka bryta detta negativa tidigare kanske man borde byta taktik på skolan? Vad hjälper väl det att bara får höra allt negativt om inte skolan byter taktik? Vad skrev skolan under på att de skulle göra? Allt kan ju bara inte ligga på eleven?

2007-11-14 @ 11:59:27
URL: http://lagottotito.blogg.se
Postat av: Monkan

Ulrika: Skolan ansvar fanns inte med på blanketten, däremot förälderns!

2007-11-14 @ 14:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback