Vi har en fodertjuv

..vid namn Litzi
På väg hem fick jag telefon från en minst sagt ilsken son som sa;
hon har skitit i HELA huset, den jä....la hunden
(måste påpeka att sonen är 15)
Jaha svarade jag lugnt , torka upp det så. Jag är hemma på tio minuter.

Efter 3 minuter ringer han igen och nu har ilskan bytts till en mer förtvivlad röst;
Mamma det är inte skit, hon spyr hon är kanske jättesjuk ska jag ringa veterinären , var är Du, när kommer Du?

Hmm, är dörren till kontoret öppen? Har hon tjuvätit foder?  frågar jag sonen

Ja, dörren är öppen åå ja hon har ätit upp all mat!

Ja som tur var överdriver tonåringar, ibland i alla fall. Ätit hade hon dock gjort kanske 6-7 dl.

Hon hade också varit i skogen med morfar och ätit på någon svamp!!!!!
Eftersom lilla Sessan fortsatte att försöka få upp maginnehållet kom oron om svampförgiftning smygande.
Vad göra?

Ja, tur att "bakjouren" i Alvik var hemma och gav goda råd och jourtelefonnr. till veterinären.
Efter samtal med båda dessa personer kände jag mig övertygad om att svampförgiftning inte var orsaken.

SKööööönnt!

Imorrn har vi vår första officiella aktivitetsträff inom Lagotto Romagnolo klubben.
Jag och Molle ska visa lydnad. Det kommer att bli så kuuuuuull.


Tjingeling

-------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

Tur att det bara var mat!!!!
I morgon ska Tommas älskling till Sofiero. Det kommer att gå SÅ bra med Molle. Tala om hur ni hade det
Kram
Pia

Postat av: Ulrika Jönsson

Vi har också en mat tjuv hemma.... Det verkar vara rasbundet....

2007-09-12 @ 16:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback