Åter till civilisationen

...om än bara för ett par timmar.
Efter WDS som by the way var en helt fantastisk upplevelse både dag och natt!!!

Ja dagarna bestod av vänstervarv, kaffedrickning,hundprat och applåder.
Litzi var inte på topp hon ville som vanligt ligga i buren och mysa. Hon gillar inte värme.
Lördag på Radunon blev det ett rött band = very god quality. Jag måste erkänna att jag blev lite besviken.

Inget att göra åt det. Primo (brorsan) placerade sig som 3:e bästa unghund supergrattis och puss på er.

Kvälllarna tillbringade vi tillsammans med med Primo + matte, Litzis uppfödare med sina 6 gottisar, Flisan och Lasso med respektive matte. Så gott vi åt och roligt hade vi. Hundarna  busade på med varandra i en salig röra tänk er  
8-9 hundar som inte gör någon affär av att de inte känner varandra. Härligt.

WDS- dagen var en bra dag.,mycket prat runt ringarna och och lite mer spänning i luften än lördag.
Idag blev det rosa band= excellent quality  och med det följer en excellent kritik.. Ingen placering men vi var kvar med de 6 bästa unghundstikarna. Vår kära vän Rosa med matte blev 3.e bästa tik i öppenklassen. Supergrattis till Don curlyones.


Nu har vi slappat på ön och tänker så fortsätta att göra.
Mina kära kusiner har kommit ut och vi har partat och pratat, helt fantastiskt vilka underbara kusseliner med respektive jag har.
Japp  nu bär det iväg ut till solen på ön. Där livet går ut på att elda för varmvattnet, diska ute och laga mat på grillen.

För vovvarnas del är jakt på både fisk och fågel en återkommande sysselsättning. Dom har det så underbart och just idag luktar dom så jäv.....illa så en schamponering är ett måste.

JAg tror det är lite pointer i Litzi. Hon ställde en sädesärla och fast jag pratade med henne rörde hon inte en muskel.
Hon stod kvar med ena benet lyft till fågeln flög iväg. Kul tjej vi har.

Litzi halvbrorsa , som nu kallas Buster kom och hälsade på. En liten pärla. Han är så fin , det blir spännade att följa hans utveckling. Han var förresten med och tränade sök häromkvällen och hittade förståss fig direkt. Kul kille.

Nä nu är det handling och packning av de tvättade kläderna och så bär det iväg till paradiset.
Middag hmmm färskfiskad Aborre och stekta strömmingsflundror med dill och hemgjort mos på mandelpotatis.

Välkomna


Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

MANDELPOTATIS....... MUUUUMS.Skicka hit ett gäng.

Kram på dej min duktiga världshandler

Pia

Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hello!!



Ja du om det inte vore att helikopern är på lagning så hade jag kommit till er och solen med detsamma!:)



Det var så riligt att träffa er, härliga människor är ni!!!

Ha en fortsatt härlig semester i Paradiset!

Kramis!

Primo hälsar syrran....

2008-07-21 @ 18:22:30
Postat av: Monkan

Pia: näruu ni får allt komma och hämta;)Kramar

Tessan: Vi saknar er. Kramen

2008-07-23 @ 02:26:48
URL: http://lagottokrullet.blogg.se/
Postat av: Lena

Hoppas ni får en härlig sommar, där ute i Paradiset.



Själva ska vi göra vårt bästa för att njuta på Solgläntan :-)

2008-07-27 @ 00:29:07
Postat av: Ulrika Jönsson

Hoppas att ni har en bra semester jag saknar din blogg! Kom snart hem!

2008-08-10 @ 22:56:28
URL: http://lagottotito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback