Helt slut

....är jag efter att ha rantat runt berget i  timmar.

Jag hade kameran med mig men inte ändå upp till sökrutan!!!!!!!!! Levern !

Idag var tanken att vi skulle använda en av klubbens tävlingsrutor, det var bara det att markägarna har avverkat all skog där!!!

Japp , våra kursledare bestämde att vi i alla fall skulle jobba där,

Hujabuja jag var genomsvettig efter vallningen..

Det kanske i för sig inte säger så mycket eftersom min kondis inte är den allra bästa däremot är jag både envis och uthållig.

Nå till söket då.

Fig 1 Följde vi med ut och jag tänkte att nu hinner hon tappa fokus för jag var så otroligt långsam tillbaka men icke!
Hon var helfkuserad och motiverad. Rakt ut och hittade direkt. Där låg hon och gosade med figgen när jag kom stånkande.

Fig2 osynlig, klappade och försvann en bit bort och gömde sig.
Där var det klippigt och svårt tyckte jag. Prinsessan väljer direkt en bra väg och hittar utan några problem.

skick tre var samma stuk som andra skcket. Där syntes det så tydligt hur hon valde väg jobbade med nosen och hittade.

Hon fick så mycket beröm, en klok hund som inte bara använder nosen utan funderar ut hur hon bäst ska ta sig fram också.

NU ÄR JAG SÅLD på sök, så himla kul.

Tjingeling från en matte med begynnande muskelvärk överallt

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det är jätteroligt med sök. Kul när hunden "tänder till", också!

Postat av: Monkan

Yvonne: Det finns för lite timmar på dygnet....Jag vill göra så mycket, sååååååkul.

2008-05-07 @ 10:25:39
URL: http://lagottokrullet.blogg.se
Postat av: Bengta

Åh vad alla är duktiga och håller på med sök blir lite sugen på att försöka. Det verkar ju vara bra motion i alla fall vilket jag behöver med alla extra kilon. Ha de gott.

2008-05-07 @ 18:34:18
URL: http://www.lagottobella.com
Postat av: Tessan och

Visst är det kul med SÖK!! Jag är hel såld och det verkar vara en himla bra form för just Lagotto, snabbtänkta, gillar folk, tar sig fram överallt och ger inte upp! Kanske inte den ultimata motionsformen för oss med värk...men skit samma kul är det!!

2008-05-07 @ 20:14:17
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Monkan

Bengta: Duktig och duktig, det är bara så himla kul och mycket bra motion. jag eftersvettas ännu ;)

Tessan: Håller med på alla punkter. Att kampa med en stor hund som vill "döda" leksaken tar på nacken.....å det kan vara värt det! Ibland

2008-05-07 @ 23:18:16
Postat av: pia warnhag

Ni är ju så himla duktiga, hade önskat mej detsamma. Men jag får väl verka på ett annat plan. Inte lika roligt alltid, men jag är så STOLT över er.
Kramar

2008-05-08 @ 22:10:30
URL: http://www.tinytufts.se
Postat av: Monkan

Pia: Tack, det är skönt med stödet

2008-05-08 @ 23:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback