Ont i magen

av en massa glass.
Jag har tagit efter traditionen i Usa, när livet inte är riktigt bra ta fram en låda glass från frysen och ät direkt ur den.

Vad som är som mest trist ska jag inte gå in på. Jag tar allt det där andra först.

telefonen ringde vid 8.30 tiden

hejsan det är Karin från folktandvården
Hej ( andningen åker upp i övre bröstkorgen ))

Jag har här att Du ska bli kallad till undersökning
jaha (herregud jag var ju där nyss, det  är säkert till våren. Köerna är ju långa..)

Lena har ett återbud imorrn kl.07.20. går det bra?
Japp  (vad fa...säger jag? i morrn!!! andningen är nu i övre delen av halsen)

Då är du välkommen 7.20 i morron. på plan 6.
Plan 6?  (kort andningsstopp, ansiktet vitnar)

Vi ha ju flyttat.
Ok (lägger hon inte på snart så får jag andningsstillestånd)

Ja. då är Du välkommen imorrn.
Tack (tack, så korkad hur kan jag tacka. Lägg på innan jag får syrebrist till hjärnan )

Hej då
he ......

Efter 5 minuter har jag förträngt telefonsamtalet och absolut glömt  tiden!

då hör jag från min telefon
"message from the dark side there is"
Ett sms, kanske dottern som kommer hem i morrn?

"Välkommen till folktandvården
kl 7.20
Svara inte"

men herre gud förföljer dom folk eller?

Fram med glassen.
Det är för alldeles för små glasslådförpackningar  i Sverige!

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie med Totti

Burr, vet inte vad som är värst, kallas till tandläkaren med så där kort varsel eller att veta om det i god tid. Ruggigt är det i alla fall. Jag som normalt inte är så rädd av mig blir alldeles kallsvettig och får ont i magen.

Läste om er sökträning. Visst vore det kul om alla vi som tränar sök med lagotto kunde stråla samman nån helg, träffas och träna ihop? Fast det är ju alltid så svårt att få till ett tillfälle när alla kan. Och så är ju Sverige så avlångt...

Postat av: pia warnhag

Stackars dej. Känner med hela min själ med detta tortyrsamtal. Jag har alltid undrat vad det är som driver folk att bli tandläkare. Måste vara en sadistisk ådra, fy tusan. Ska tänka på dej i morgon (i sömnen)

Kramar

2008-10-24 @ 18:05:21
URL: http://lagottoflickorna
Postat av: Ingela å Cuda

Hej Monkan! Jag känner igen mig så det förslår! Fy bubblan. Ät glass, det är bra för tänderna ;)

2008-10-25 @ 18:38:29
URL: http://ingelabe.blogspot.com/
Postat av: bengta

Fniss, det där känner man ju igen och vissa saker vill man bara förtränga. Tänker som Pia här att tandläkaren har nog en sadistisk ådra. Blä men kanske nödvändigt att gå till tandläkaren ibland tyvärr.

2008-10-26 @ 00:41:51
URL: http://www.lagottobella.com
Postat av: Christina Lindgren

Ha! Tandläkarna nu för tiden är ju näst intill mesar. Tacka vet jag tandis på den gamla "goda" tiden! Snacka om sadister. Bedövning var något dom var väldigt sparsamma med och skräckslagna barn skulle veta hut!

2008-10-26 @ 09:46:38
Postat av: Monkan

Till er alla: brrrr är allt jag kan säga.

2008-10-26 @ 11:22:54
URL: http://lagottokrullet.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Nej men vad hör jag?? Tandläkaren är ju inte ngt att äta glass för.... ;) säger jag som aldrig haft några problem med gaddarna! Men glass är ju gott, så varför inte...men nu tycker jag nog en varm äggtoddy el liknade skulle sitta mer fint en kall glass! brrr....Visst har vi snygga hundar!!



Kramis på dig!

2008-10-26 @ 16:01:33
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback