Long time no see

Ja det har gått en tid sen jag skrev senast.

Livet har varit fyllt av en massa så tid för bloggen har jag inte haft.

en snabb resumé

efter besök hos min BFF åkte jag till Estland på utbildningsvecka

Här är några av mina 120 "medstudenter" från Sverige, Estland, Danmark, Finland, Färöarna, Litauen, Grekland och England


När jag kom hem möttes jag av ett mindre kaos på jobbet och en massa snö förståss.

Dom enda som inte klagar är vovvarna







Tja sen lite veterinärbesök med Molle guldnos. Svamp och bakterier i tassarna.
Medeciner och en tratt.

Molle hunden tänkte däremot INTE använda tratten trots att husse visade hur enkelt det var.



Tja  inte alltid lätt att vara husse här inte.

Så var det dags för andra helgen i allmänlydnadsinstruktörsutbildningen (finns det nåt längre ord?)

Dra så kul det är.
Litsan följde med en dag som visningshund och gjorde som hon alltid gör, slängde sig på fårskinnet och sov

Vi är en blandad skara från Ö-vik till Kalix som har himla kul.
I helgen blev det ett och annat fnitter och en massa asgarv


Lite småbus i soffan


Å sen en mysmiddag på Alla hjärtans dag




Titta vilket sött litet hjärta med min favvorom på.


Tjingelingen

Kommentarer
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Vi undrade med viss oro vad du tagit vägen. Stackars Molle och stackars husse. Han har väl tagit av sej tratten, husse alltså? Ja, skicka hit massor av snö

pussar

Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Åhhh äntligen ett livstecken;)

Men ska du bli insruktör?? Häftigt!



Du har då mycket för dig...skoj. Försöker få Assar att semestra uppe i Piteå i sommar;) letar stuga...



Pussa molle lite extra nu när han fått "gojs" på föttena... Men pussa inte där utan mellan öronen;)eller ngt....

Stor kram från ett ganska kallt Linköping ( juist nu -7,5) Men jag längtar så efter våren!

Postat av: Monkan

Strövlarna: Tratten är av . Tack och lov. Snön fortsätter att falla och jag börjar tro påen toppensommar.....

Tessan: Vi har en massa plats både hus, stuga och husbil. Så kom ni.

2009-02-18 @ 23:47:19
URL: http://lagottokrullet.blogg.se/
Postat av: Torsten

Å Monkan, vad vi har längtat efter dej!!!!

Visst är det kul med all snö, men nu får snart kylan ge sej! På fredag är matte ledig, hör av dej om du har tid att gå ut eller nåt...?? Jag längtar efter Molle....å liiiite efter Litzi! Stora kramen!

2009-02-19 @ 07:55:36
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Yvonne och Galotterna

Jag är alltid så förundrad över skillnaderna i vårt avlånga land. Ni har riktig "vargavinter" och förra helgen passerade vi en trädgård med blommande snödroppar i rabatten, när vi var på promenad.



Nu måste ju den rabatten ha lagat precis åt rätt håll, för jag har inte sett några andra rabatter som det blommat i, men ändå.



Roligt med instruktörsutbildningen, tycker jag, som gillar att hålla kurs. Lycka till.





Det är så roligt med foto i bloggarna.

2009-02-19 @ 09:33:39
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: Cici Lindgren

Välkommen tillbaks, har just undrat om du lagt ner din blogg och isf hade det ju varit trist. När man bor ute på landsbygden blir man lite "bloggberoende".

2009-02-19 @ 10:11:08
Postat av: Monkan

Torsten: vi längtar efter dig också. Jag tittar förbi en snabbis i morrn mellan två möten. vid 11 om ni är hemma då förståss?

Yvonne: Ja visst är det fascinerande. instr.utb är såå kul.

Cici: TAck för det,vad härligt för egot att vara saknad..

2009-02-19 @ 22:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback