Snö snö snö

........det bara fortsätter att vräka ner och sambon lovprisar snöslungan.
Ja jag också förståss.

Molle & Litzi har varit på kollo i dag och blivit rejält ompysslade.
När jag hämtade vovvarna doftade det gott av bullbak.
Imorrn är det ju fettisdag ,en av mina favoritdagar på året.

Så inspirerad av modern köpte jag jäst och ....
Första gången i hela mitt livsom jag bakat fettisdagsbullar



naturligtvis gjorde vi en "prototyp" och njöt.



Den godaste sa sonen ( med bara lite påtryckning)


Grattis på namnsdagen Torsten guldnos.


Tjingelingen

Kommentarer
Postat av: Torsten

Du är världens sötaste!!! Tack så mycket! Inte hade du behövt baka semlor till mej....Mumsigt!

Sov gott! Pussar o kramnar

Postat av: alla strövelstorpslagottona

Men så kreativa ni är där uppe i norr.!!!!!

Det enda kreativa här i söder är att hålla ordning på Prima så hon inte hamnar i Kina.

Skicka en sån där go bulle till Skåne.

kramarna

2009-02-23 @ 23:37:00
URL: http://lagottoflickorna
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Hjärtans så gott det ser ut!! Tänk en gång i tiden så bakade jag alltid semlor och allt möjligt för den delen...Ska "glömma" att tala om för Assar vad det är för dag i morgon....tror jag;) Han ÄLSKAR semlor, jag är väl sådär förtjust!



Kramar i massor till er alla!

Postat av: Stella m matte

Ser riktigt gott ut!! Stella har idag fått smaka semla för första gången, hon såg väldigt nöjd ut efteråt!

2009-02-24 @ 20:45:01
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Monkan

Torsten: Klart jag gör;)

Strövlarna:Intresset för Kina har ökat här också...Stora kramen

Tessan: Semla med varm mjölk efter en tur på isen..mmmmmmm Kramar till erockså

Stella: Din lyckost, vår matte är så snåååål.

2009-02-25 @ 16:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback