Huja då vilken dag

Förkylningen har slagit till och temperaturen ute kryper neråt
-18 är det just nu och till råga på det så blåser det lite.

Under en kortare kvällspromenad blev det lite trebent gång för båda vovvarna.
Det ser lite kul ut ut när dom raisar runt på tre ben!

Men sen..........
PALT jo ni ser rätt
PALT riktigt äkta PITEPALT.
Gullmamma hade gjort och bjöd oss alla på PALT med smör och hemkokt lingonsylt.

vovvarna fick sig lite fläsk som ändå bara låg och skräpade ;)

Helt underbart.


Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Eva H

Mammor kan va' rätt bra ibland...Vi ska äta blodpalt idag som min mamma stoppat i våran frys,, att ha såna här dagar då man inte iiids ens tänka! Min finne på näsan som jag hade häromdagen har förvandlat min näsa till....ja oigenkännlighet!!! Det är faktiskt lite synd om mej....

Postat av: Monkan

Eva: Hujadå, stackars dig

2009-01-08 @ 15:41:27
Postat av: Ulrika

Krya på dig! vad gott med palt, det var länge sedan jag åt.....

2009-01-08 @ 20:38:12
URL: http://lagottotito.blogg.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Kan palt vara en variant av kroppkakor?

pussar

2009-01-08 @ 23:06:21
URL: http://lagottoflickorna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback