Stora klippardagen

Först ut på bordet var Molle tovhund.
För hans del var det klippmaskin som gällde.
Han har lite svamp iassarna och nu ryker all päls. Jag tror han tycker det är skönt.

Sen fick vi storfrämmande!
Torsten sötnos med matte kom.

Lizan fick för sig att det var ok att vakta en targetplatta och gav sig på Torsten.
Aj så otur hon hade när hon gjorde det.
Hon har aldrig hört min stämma på det sättet tidigare.
Sen fick Torsten vara i fred.


Så här snygg blev lilleman



En stor kille.
Synd bara att ett smartskaft till människa provade klippmaskinen med 3 mm skär mitt på ryggen!!!!
Det var inte matte tll hunden vill jag säga.


Det är tröttsamt att bli klippt



- Asså snart börjar jag ta betalt...



-Kan vi åka snart matte, nu är jag döless!


Sen var det Lizans tur och nu liknar hon en bischon frisé kring skallen!

Hur kul är det på en skala?

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Eva H

Jag tänkte ju att det där lilla "hålet" på ryggen skulle va' en hemlis.... Å du Monkan, det gör ju inget, växer ju ut! Som sonen sa; "tror inte att en hund bryr sej"! Näpp, för det gör den inte! Tusen tusen tack för idag, kan tillägga att Torsten har knappt rört sej sen vi kom hem!

Postat av: Stella

Var tvungen att kika in och se vem det var som klippte prinsen så fint! Synd att ni bor så långt bort annars kunde du få klippa mig med, matte är inget vidare på pälsvård!

2009-01-28 @ 21:12:58
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Monkan

Eva:Man får stå för sina misstag,Du vet.

Stella: Välkommen. Torstens matte har gjort ett bra jobb idag. JAg körde med glada tillrop och klipp mer.

2009-01-28 @ 21:41:08
URL: http://lagottokrullet.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Vilken snygging han är Prins Torsten!!! Blir farlig i ringen. Ha det /Anna-Karin

2009-01-28 @ 22:46:09
Postat av: Monkan

Anna-Karin: Ja visst är han fin, sötnosen

2009-01-30 @ 10:36:36
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Du är så himla duktig på att klippa, vad gör väl ett sneklipp här och där. Han blev SÅ fin min lille prins.

kramar

2009-01-31 @ 01:16:34
URL: http://lagottoflickorna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback