Äntligen värme

.. det är en ren njutning för min ömmande kropp
Däremot för vovvar är det kanske inte riktigt lika kul.

När jag handlade före helgen och kommer ut från köpcentrat faller
min hökblick på en mörkblå Volvo.
I bilen satt en brun labrador och flämtade ganska ordentligt.
Bilen stod i full sol och alla fönster, dörrar och luckor var öppna eller......

NEJ idioten till husse hade lämnat ett fönster öppet med en springa på ca 3 cm.
jag väntade en stund ca 5 min, ingen kom
Jag började gå till bilen och vände..
Väntade en stund till

Gick in till kundtjänst som ropade ut att föraren till bilen omedelbart skulle komma till bilen
annars.....

Jag gick ut och väntade............väntade...............

ut kom en man och säger
ja, det är min hund öppnar bakluckan och tittar på hunden.

Du , vet Du hur hundar svettas?
Vet Du hur snabbt det blir varmt i en stängd bil?


Jag har bara varit inne i fem minuter, svarar han.

Nähä det har Du inte jag har varit här 20 minuter.
Du verkar ha en jättefin hund och jag tror det vore tråkigt för dig
om du skulle tappa den för att du har varit otänkt.
Gå in på nätet och kolla får de se hur varmt det blir i en bil på kort tid.
Hundar svettas enbart genom tassarna och det räcker inte när det blir så varmt.

Jahaja, om jag ställer bilen här i skuggan och öppnar, räcker det tror du.

Sätt dig i bilen och känn efter hur det är för dig att andas i den nu
och sen kan Du säkert avgöra hur det är för en vovve som inte kan svettas som Du.


Så gick jag
så med anledning av det.



Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Torsten

Himla bra att det finns såna som du, Monkan!!!

Håller med...alldeles för länge sen vi sågs....längtar efter dej!!!

Pussar från Snygg-Torsten!

Postat av: alla strövelstorpslagottona

Bra Monkan, det behövs verkligen civilkurage.

Kramar

2009-06-30 @ 22:54:49
URL: http://lagottoflickorna
Postat av: amanda&hamlet

heej!



jag berättade ju för pappsen igår på telefon att det har flyttat in en familj med en lagotto i vårt hus :-) träffade henne ute nu på morgonen när jag o Hamlet var ute. Hennes hund kommer från Bonebreakers, och heter Pepsi i tilltalsnamn :-)

Henne kommer ni säkert träffa medan ni är här nere!



JAG LÄNGTAR EFTER ER SUPERMYCKET!!!

kramar!

2009-07-01 @ 07:41:55
URL: http://livetmedvalp.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Ja visst blir man arg!! Jag gjorde ju samma sak här för någon vecka sedan, då det var en Lagotto i bilen!!!! Jag fattar inte hur folk är funtade i huvudet!! Ja jösses dom flämtar ju även för att kyla sig, men när luften tar slut och den är varmare en vad hunden kan få den att kyla med, jag då är döden inte långt borta och plågsamt är det! FYYYYY JAG BLIR SÅ ARG!!!



Kram på er!

2009-07-01 @ 10:02:58
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Ulrika

SUPERBRA gjort av dig Monkan! Det borde finnas fler som du.......

2009-07-01 @ 11:20:03
Postat av: Monkan

Torsten: Puss på dig snygging. Klart vi ska ses snart.

alla strövelstorpslagottona:Det värsta är att jag tror att han kommer att göra om det.

Amanda&HAmlet: Jag längtar också massor. Pepsi aha, jag tror hon är på frimärke!

Tessan och "pälsbollarna": Ja, arg arg arg

Ulrika: Tack. Jag tror världen har nog med en som mig;)Vilken bra inbjudan du skickat.

2009-07-01 @ 22:40:28
Postat av: Shanie

Ingen aning vem du är, hittade hit via en länk .



Strongt gjort att vänta på att ägaren skulle komma ut och ge honom en bakläxa som heter duga ! Bra! Hoppas han fick sig en tankeväckare !

2009-07-04 @ 16:19:16
URL: http://stormvarsel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback